missmk

Live your life before someone else does

Scared as hell because I really fell for you!

Publicerad 2012-04-12 18:34:11 i Allmänt,

.
I över en månad har jag gladeligen lyssnat om och om igen på Trains Drive by. Jag tycker den är grym och jag blir glad av att höra den då den är så himla skön.
.
Och det riktigt intressanta i texten är detta: "I was overwhelmed and frankly scared as hell because I really fell for you." Det är ju känt sedan tidigare att vissa blir otroligt rädda och drar sig undan så fort det börjar kännas seriöst med en tjej. Och i låten sjunger dom även om detta.
.
Här kommer ett lysande exempel på rädslan.
.
En av mina nära vänner träffade en kille strax innan jul och dom träffades ett tag efter det och han blev helt såld på henne. Inte ordagrant kanske men han gillade verkligen henne jättemycket.
.
Han berättade hur underbar, härlig hon var och hur bra det kändes med henne och att det till och med kändes läskigt bra! Min vän var ju såklart överlycklig att hon var så uppvaktad MEN vad tror ni händer sen?
.
Just det, han fick panik och började istället dra sig ur och ignorerade henne totalt! Min vän började såklart må dåligt av detta och jag sa till henne "Du kan inte låta honom behandla dig så här, du måste bli hård och säga ifrån NU!!!"
.
Det gjorde hon också såklart och då visade det sig att han hade blivit RÄDD för att han hade fallit för henne.
.
Nu tänker ni säkert: "Men vad är det för en liten omogen pojke som är totalt oerfaren av relationer." Men nej faktum är att denna kille är över 30 och har 2 ganska stora barn, med andra ord, han har varit me förr :)
.
Jag tycker detta är så tråkigt. Varför ska det vara så att man måste bli vettskrämd när det känns så bra? Jag har verkligen aldrig förstått det?
.
Visst har man varit med om att det känns pirrigt och spännande men det är väl bara bra? Det är ju inte jordens undergång när det känns bra med någon som det tydligen tycks vara för en del.
.
Det finns säkert en massa tjejer också såklart som även dom blir rädda och drar sig ur. Jag säger inte att det bara är killar som beter sig så här men hur som helst så är det jävligt fegt och svagt gjort!
.
Och eftersom att det i detta fall handlade om en kille som betedde sig så här mot min vän så riktar jag mig nu till er killar: Vi tjejer är inte farliga! Jag lovar, vi vill INTE gifta oss så fort vi har träffat någon utan vi vill ta det lugnt precis som ni! :)
.
Nu har detta slutat lyckligt som tur är för nu har killen insett att han gjort fel och uppvaktar min vän igen och nu mår hon bra igen! Tänk på att man kan faktiskt såra en annan människa genom att vara så här feg! Och det är ju aldrig kul :( Bättre att vara ärlig och säga som det är från början! :)
.
Sköt om er! Nu är det Brynäsdags!
.
Kram!
.

Kommentarer

Postat av: Tessan

Publicerad 2012-04-12 20:16:20

Haha så jäkla sant!! Min kompis hade också precis samma problem me hennes kille i början. Det värsta är ju när dom säger saker som dom sen inte menar och kan stå för ? Lite falska förhoppningar.Men som du säger finns de säkert tjejer som fungerar så här också fast ingen tvekan om att det är mest killar. Min kille läste också det här inlägget och han håller också med dig =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela