missmk

Live your life before someone else does

Hur länge hade DU accepterat detta..?

Publicerad 2012-04-22 15:33:03 i Allmänt,

.
Dagens kloka och tänkvärda ord var det bästa jag sett på länge.. Vi alla har ibland negativa tankar om oss själva som ingen av oss kommer undan..
.
Spelar ingen roll om den mest självsäkra personen i världen med det bästa självförtroendet står framför er.. ALLA pratar ibland illa om sig själv. Men för att hjälpa sig själv på traven ibland så kan man tänka på dessa ord.
.
Tänk dig själv. Om du hade en vän som sa dumma och elaka saker till dig som du gör om dig själv, hur länge hade du stått ut med det?
.
Just det, inte speciellt länge!! Jag personligen hade blivit rejält förbannad och dragit direkt MEN vi kan inte dra ifrån oss själva.. Så tänk alltid på dessa ord nästa gång ni har en negativ tanke om er själva.
.
.
Dessa negativa tankar kan vara "Jag ser hemsk ut idag" "Jag är inte tillräckligt bra" "Jag duger inte" "Jag måste gå ner/upp i vikt" etc.
.
Ett annat tips är också att ha en gummisnodd runt handleden och varje gång du kommer på dig själv med att säga något negativt om dig själv så drar du i snodden så att det gör ont mot huden.
.
Smärtan som då uppkommer skickar signaler till hjärnan att det du just sa var fel. Häftigt va? Och till slut så minskar dessa negativa tankar rejält och du fokuserar mer på positiva tankar istället :)
.

Kommentarer

Postat av: Anne

Publicerad 2012-04-22 15:57:19

Wow du är verkligen en fin person. Jag svär att dina framtida barn kommer bli väldigt väluppfostrade och sympatiska varelser med en sådan klok och fin mamma som dig :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela