missmk

Live your life before someone else does

Jag håller inte med om detta..

Publicerad 2012-04-27 12:54:50 i Allmänt,

.
.
Detta var en riktigt intressant studie... Men jag håller inte med om detta. Det kanske fungerar så här i dom flesta fall men absolut inte alla. Jag tycker denna artikel var orättvis mot männen..
.
Nu kanske artikeln är riktad till dom som är över 45 och har vuxna barn men då det står kvinnor från 20 årsåldern och framåt så tog jag åt mig också.. :)
.
Jag har varit med om det motsatta.. Att killen har hört av sig oftare än jag hört av mig till honom.. Men allt är ju relativt. Dock tycker jag att man behöver inte höra av sig för ofta till varann bara för att utan det som betyder något är att man vet vart man har varandra.
.
Samma sak med vänner. Jag hörs inte jämt med mina vänner men vi vet ändå att vi har varandra utan att höras speciellt ofta.
.
Men jag kan erkänna att jag har varit väldigt dålig på att höra av mig till mina nära och kära förr.. Mitt ex blev till och med förbannad på mig ibland för att jag hörde av mig så sällan. Han trodde ju naturligtvis att jag hade tappat intresset..
.
Men det är sånt man inte tänker på ibland.. Sen är vi ju alla olika. Vissa har kanske behov av att höras oftare medans andra tycker det räcker med att prata öga mot öga.. Men tur att han sa till så man kan prata om det. Viktigt med kommunikation!
.
Vad säger ni om artikeln? Är den inte lite orättvis mot männen? Kanske är det kvinnan som håller ihop en hel familj för det har jag inga erfarenheter av då jag själv inte har barn men att hålla ihop en relation är man ju alltid två om ändå..
.
Nu ska jag iväg till Barnboden.
.
Kram!
.

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2012-04-27 14:44:17

Du borde bli journalist tycker jag för du skriver så bra ! Jag håller inte heller med. Fast får se hur det ser ut när vi blivit 45 + vad vi säger då ;)

Postat av: Madde

Publicerad 2012-04-28 22:08:13

Tack Ida, det glädjer mig att du tycker det och komiskt nog är det just journalist jag vill bli :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela