missmk

Live your life before someone else does

Påsktraditioner.

Publicerad 2012-04-06 14:41:26 i Allmänt,

.
Kolla vad jag fick syn på i morse!!! Min underbara guddotter Vilja! Har ni någonsin sett någon sötare påskkärring någon gång? :)
.
Jag smälter varje gång jag ser henne. Fantastiska lilla unge!
.
Nu har jag precis kommit hem ifrån farmor och ska låta maten sjunka ett tag. Senare ska jag och Marie till Brända Bocken och ta ett glas och bara mysa denna låååånga fredag :)
.
.
Min barndomsvän Linda hade lagt upp denna bild på facebook nyss. Haha traditionerna lever vidare! I Karlholm (där jag vuxit upp) snodde vi alltid kvastar förut på skärtorsdagen.
.
Och tydligen så är det bara i Karlholm som man snor kvastar för alla man pratar med som kommer utifrån har aldrig hört talas om detta förr?
.
Det var i alla fall det bästa man visste när man var runt 12 år, när man, tillsammans med 20 andra, gick omkring på sena kvällar och nätter och snodde folks kvastar. Och sen slängde vi upp dem på detta tak..
.
Vilka ungjävlar vi va va? ;) Men ja det hör ju till tradiotionerna och det verkar vara tradition även idag som ni ser.
.
Kram!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela