missmk

Live your life before someone else does

Seduce my mind..

Publicerad 2012-04-24 22:10:44 i Allmänt,

.
Dagens kloka ord hittade jag nyss.. Verkligen sanna ord! Jag vet att jag har läsare som inte är så haj på engelska så självklart översätter jag :)
.
"Förför mitt sinne och du får min kropp. Hitta min själ och du får mig föralltid."
.
Jag personligen är väldigt kräsen med vem som får ta på min kropp och inte. Jag skulle aldrig bli riktigt intim med en kille "bara för att" utan jag måste attraheras av både hans sinne och utseende först..
.
MEN jag måste nog säga att jag är ännu mer kräsen (om det nu går att vara det) vem som får "tillgång" till min själ.. Där kommer jag vara riktigt försiktig med vilken jag väljer.
.
För det kan faktiskt kännas väldigt utelämnat att öppna upp sig helt för en annan människa. Jag såg en undersökning om detta för inte så längesen där ca 20 000 personer deltog i just denna fråga.
.
Då svarade över 80 % (!) att det var jobbigare att blotta sitt inre än sin kropp för någon.. och om inte annat så tar det ju mycket längre tid att blotta sitt inre såklart. Allt handlar om att verkligen kunna lita på den andra personen.
.
Sen är det ju lättare för både män och kvinnor att bli intima fysískt än psykiskt.
.
Vad säger mina trogna läsare? Finns det någon som hittat just DIN själ?
.
God natt!
.

Kommentarer

Postat av: Anne

Publicerad 2012-04-24 23:01:44

Intressant det där! Jag håller med dig, man måste verkligen lita på den andra personen för att kunna blotta sitt inre helt. Därför har jag aldrig trott på kärlek vid första ögonkastet och sånt där larv. Utan det där är något som växer fram mellan två människor.

God natt fina du! :-)

Postat av: Matte

Publicerad 2012-04-25 00:55:41

Hahah gillar att du säger: vilken JAG VÄLJER. Helt rätt. det är faktiskt ni tjejer som väljer vilken kille ni vill vara med och inte vi killar som väljer tjej. Även fast vi ibland tror att ni rättar er efter oss så är det undermedvetet alltid ni som bestämmer =)

Postat av: Madde

Publicerad 2012-04-25 10:06:16

Anne: Precis, jag har heller aldrig trott på första ögonkastet som folk pratar om.. Men om det nu är så hos vissa så är det nog sånna förhållanden som spricker ganska tidigt.



Matte: Jag vet :)

Postat av: Tessan

Publicerad 2012-04-25 16:11:00

Jätte viktigt att lita på varann. Både jag och min kille hade de haft de tufft innan vi blev tillsammans. Vi hade blivit svikna av våra ex och det ledde till att vi båda kunde öppna oss för varandra och då fann vi varandras själar på så sätt ! =)



Men helt riktigt man kan inte släppa in vem som helst i ens liv.

Postat av: Madde

Publicerad 2012-04-25 16:37:00

Ja och då är det ännu svårare om man blivit sårad och sviken tidigare.. Det är så synd att folk totalt saknar respekt för andra genom att svika! Så jäkla illa!



Kul att du och din kille hittade varann. Grattis! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela