missmk

Live your life before someone else does

Så tragiskt

Publicerad 2012-04-04 15:21:21 i Allmänt,

.
Idag var jag och åt lunch med pappa uppe på söder igen. Och när jag är på väg in i restaurangen så stoppar en liten kille på max 12 år mig och säger "Ursäkta". Jag blev jätteglad över att en sån liten söt sak kom fram och ville prata med mig...
.
MEN glädjen höll inte i sig speciellt länge då han frågar mig om jag kan köpa cigaretter till honom?!
.
Skäms lilla pojk och dra iväg till skolan me dig istället hade jag lust och säga. Men jag var istället vänlig mot honom såklart och sa "Nej lilla vän det kan jag verkligen inte göra." Han såg då bedrövad ut och sa svagt "Okej tack ändå." och gick sin väg.
.
Någonstans i mig tyckte jag så synd om honom! Det verkade vara en typsik situation där något gått snett för honom i livet. Han kanske har missbrukande föräldrar? Jobbigt i skolan? Utanför och mobbad? Ja det finns många spekulationer.
.
Jag klarar inte av att höra eller se barn fara illa. Det var nästan så jag ville springa efter och ge honom en tröstande kram.
.
För om man redan som 12 årig osäker liten kille har börjat röka och skiter i skolan så kommer det nog bara att gå utför om ingen vuxen gör något snart... Usch ta hand om alla barn där ute säger jag bara :)
.
Nu ska jag ringa ett viktigt samtal och sen ska jag städa lite.
.
Kram!
.

Kommentarer

Postat av: M

Publicerad 2012-04-04 17:18:36

Även om jag helt håller med i ditt resonemang så kan jag ändå inte undgå att tänka ett steg till. När det finns så många "vuxna" idioter som frivilligt drar i sig den där röken. Hur kan vi då förutsätta att en så pass liten kille ska förstå hur dumt det är...?

Postat av: Madde

Publicerad 2012-04-04 19:05:14

Sant! Fast när man är ett barn vilket han fortfarande är så vet man inte hur farligt och dumt det är. Inte ens jag själv som var en rökare förut ville veta hur dumt det var, det struntade man liksom i, hur idiotiskt det än låter.

I pojkens ålder vill man bara framstå som tuff och cool utåt sätt medans man på längre sikt framkallar ett beroende.

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-04-05 14:33:38

wow du måste ha typ världens finaste ögon!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela