missmk

Live your life before someone else does

Saknar Norwegian

Publicerad 2012-04-14 11:49:49 i Allmänt,


.

.
En av mina gamla jobbarkompisar hade lagt upp dessa bilder på fb för ett tag sedan. Gud vad jag saknar alla mina vänner på ARN och alla flygplan!!!
.
Detta Norwegianplan hade jag hand om måååånga gånger förr. Känslan av att jobba i en gate är inte som ni tror ska jag be att få meddela.
.
Det ser säkert "glamouröst" ut när vi står där i uniform och ler och hälsar alla välkomna ombord (vilket jag tyckte själv innan jag började jobba där) men det är något helt annat att jobba i en gate i stundens hetta.
.
Det är passagerare som ska känna sig välkomna, listor som ska skrivas till piloterna, kolla om det finns folk i rullstol som reser, ensam-åkande barn som man lär ta hand om och gå med till flygvärdinnorna, göra utrop i högtalarna, ringa till utropscentralen och be om att få final call, kolla pass, giltighetsdatum, visum, om någon är allergisk mot något, kolla om det finns hundar/katter med i lastrummet, informera om förseningar med mera.
.
Allt detta ska göras på 20 minuter :S
.
Och ibland går något fel och då stämmer inte antalet passagerare i planet med siffrorna på pappret.
.
Då får vi i gaten och en annan på rampen gå ner i planet och pricka av ALLA passagerare som sitter ner plus kolla ALLA pass en gång till för att kolla så att det blir rätt.
.
Men jag måste säga att det finns nog inget roligare jobb än att stå i en gate och ha så mycket ansvar och känna att man klarar av allt.
.
Man utvecklas ständigt vilket jag gillar. Och vi kollegor brukade säga till varandra: "Har man jobbat på Arlanda så klarar man av vilket jävla jobb som helst i framtiden!" :) Haha.
.
Kram!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela