missmk

Live your life before someone else does

Dejt? Håll dig borta från mobilen bara!!!

Publicerad 2012-02-02 14:45:20 i Allmänt,

Jag har skrivit om det förr att inte sitta med mobilen hela tiden så någon annan känner sig obekväm och framför allt INTE på en dejt!
På aftonbladet finns just nu en artikel där man uppmanas att dumpa mobilen på dejten.. Självklart ska man ju göra det! Men det finns fall där tydligen mobilen är viktigare...
.
Jag har varit med om det. Att killen sitter och messar och det ringer gladeligen i hans mobil och plötsligt så känner man sig som den oviktigaste människan på jorden..
Självklart kan ett samtal eller ett sms vara okej men kanske inte när killen sitter och skriver 20 sms hela tiden med någon. Det kan inte bli annat än osäkerhet och otrygghet i luften då!
Sen tycker jag att man får en annan syn på killen om han är bereonde av att höras med sina kompisar eller gå in på facebook trots att han är på dejt. Det skriker lite osäkerhet om honom och att han kanske är beroende av sina vänner vilket är grymt avtändande.
.
.
Läs denna krönika av Malin Wollin! Så jäkla bra!
"Jag tänker så här:
Hur viktiga tror människor att de är? Måste bli nådda hela tiden. Haledusingen då.
.

Jag har en mobiltelefon som ligger någonstans. Jag hatar att prata i telefon eftersom jag hellre vill prata med människor när jag ser dem samt att jag inte vill ha cancer i hjärnsubstansen. Jag har gjort det till en sport att inte svara när mobilen ringer. Jag tänker att om det är viktigt ringer de igen(och då kanske jag svarar) eller så lämnar de ett meddelande eller så mailar de.
Om jag vore singel(hjälp) skulle jag förmodligen aldrig få en dejt eftersom jag telefonvägrar. Man kan inte stämma träff telepatiskt.
.
Men ponera att jag får en dejt. Om killen mittemot mig fipplar med sin mobil blir det inga fler träffar. Han kan lika gärna berätta att han inte tvättar händerna när han har bajsat samt att hans mammas bröst är de vackraste han någonsin sett.
Samma effekt.
Jag kräver romantik!
.
Romantik är att dejtens mobil ringer och han ber om ursäkt och trycker av den. Han tar mina händer och säger att jag är så vacker att han känner sig sjuk. Senare får jag på omvägar veta att det var ett extremt viktigt samtal från underrättelsetjänsten. Han är hemlig agent och måste skydda en militärattaché men valde istället mig.

Så ska en historia om en mobiltelefon på en dejt se ut. Inte att någon går in på sin Iphone för att kolla om någon har klickat på Like-knappen på senaste uppdateringen som lyder:”Sitter på restaurang med hyfsat snygg tjej, helt okej tuttar men inte som mammas”

.
Hahahaha jag dör!!! Snacka om klockrent skrivet!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela