missmk

Live your life before someone else does

Jag är en sån fjant!

Publicerad 2012-02-20 18:26:01 i Allmänt,

.
Idag var jag först in i en hälsobutik och pratade med en jättesnäll tjej i kassan. Jag köpte tranbärskapslar av henne och fick en chock när jag öppnade burken när jag kom ut i bilen. Dom är ju groteska!!! Hur fasiken ska man kunna svälja en sån här? Ni ser ju, den är ju nästan lika stor som halva mitt lillfinger haha...
.
"Mäh dom där är väl ingen konst att svälja" tänker ni säkert nu men jag har lite fobi för sånt här med tabletter och svälja hit och dit. Jag får lätt panik och så fastnar dom i halsen :( När jag var liten fick varken mamma, pappa eller någon läkare i mig medicin. Jag spottade ut - JÄMT! Jag fick helt enkelt bli frisk på naturlig väg och det vill jag än idag. Jag är hellre sjuk en längre tid så at det går över av sig själv än att stoppa i mig massa konstigheter ... Jag vet, jag är en fjant!
.
Jag fick panik av kapslarnas storlek så jag åkte till apoteket också och ville ha något flytande. Jag började då strida med en dam i kassan inne på apoteket. Hon tjatade på mig att uppsöka läkare istället för att köpa något hos dom. För det första, ingen bra försäljning och service av henne då hon inte hade något som helst svar på mina frågor om produkterna på hyllorna och för det andra, vem tror hon att hon är?
.
Jag tackar för att hon brydde sig och ville att jag skulle gå till läkaren men att skrika ut över hela butiken så att alla blickar är riktade på mig var väl lite i värsta laget? Jag sa snällt till tanten "Nej jag ska ICKE gå till någon doktor. Så akut är det inte!" Sen när jag höll på betala sa hon gång på gång "Lova att du går till en läkare om det blir värre i alla fall!" Ett tag kändes det som om jag stod och diskuterade med min egen mamma där inne...
.
Nu ska jag ta en till kur flytande.. Det ska mycket till innan jag vågar svälja dom groteska kapslarna dock!
.
Puss på er.

Kommentarer

Postat av: M

Publicerad 2012-02-20 19:02:36

Ett tips när det gäller att svälja piller. Jag har varit lika som du, men det här funkar. Ta en tugga hårdbröd, en kaka, eller varför inte en tugga av ett äpple. Tugga ordentligt, men innan du ska svälja så stoppar du in pillret i munnen och liksom bakar in det i det nytuggade med tungan. Sen sväljer du hela paketet. För lets face ut. Du hade inte haft nåt problem att svälja utan pillret och när du väl provar så märker du att det är precis lika lätt med ett piller med i tuggan också. Lycka till, och berätta gärna hur det gick. Kram /M

Postat av: Madde

Publicerad 2012-02-20 22:21:17

Men du tack för det smarta tipset! Det ska jag verkligen testa.. :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-02-22 19:34:11

Sitter ju här och väntar nyfiket på ett uppdatering i ämnet...

Postat av: Madde

Publicerad 2012-02-23 09:23:32

Jag har inte behövt tagit kapslarna faktiskt :) Det gick över ganska snabbt med den flytande kuren. Men nästa gång ska jag våga!!! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela