missmk

Live your life before someone else does

Sälen för exakt 1 år sedan slutade i katastrof! :(

Publicerad 2012-02-03 01:24:14 i Allmänt,

Nu är det snart dags för den årliga trippen upp till paradiset. Men för exakt ett år sedan när vi åkte upp så slutade det allt annat än lyckligt..
.
Det var i stort sätt kylig stämning överlag hela veckan när vi var där för ett år sedan och sista dagen slutade allt i katastrof. Jimmy och Madde började bråka så det slutade med att jag och Jimmy åkte hem före alla andra.
Då det var min pojkvän och bästa vän som bråkade så hamnade jag i kläm kan man säga och jag hade hela veckan känt på mig att något sånt där skulle hända till slut så jag hade ju inte kunnat slappna av en ända sekund där uppe. Jag kände mig obekväm överallt och hela tiden..
.
.
Jimmy försökte lära mig att åka bräda...
.
.
...men jag var ju omöjlig att lära då jag satt mer på backen än vad jag åkte som ni ser ;) haha.
.
Det var varken Jimmys eller Maddes fel att det blev bråk utan det rann över bara.. Dock tyckte jag så synd om Jimmy minns jag för alla vi andra kände varann väldigt bra men han var den som inte kände någon speciellt bra egentligen och så blev det bråk :( Men efter denna resa så förändrades mitt liv..
Då jag mådde dåligt över lag även innan bråket så sa jag inte många ord i bilen på vägen hem från Sälen minns jag. Jag är ju ibland som en stängd bok som inte vill belasta andra med mina problem så jag höll allt inom mig och sa ingenting till någon, inte ens till Jimmy som var min pojkvän just då.
Inte bra. Jag förstår faktiskt att folk ledsnar på mig ibland för att jag aldrig kan öppna mig någon gång.. men jag har blivit bättre på det :) hehe.
.
.
William i backen...
.
.
...och på afterskin :)
.
När vi kom hem sen till mig mådde jag bättre när det bara var Jimmy och jag och inga andra runt omkring oss men sen åkte han hem dagen efter och jag mådde genast dåligt igen. Efter en-två månader så tog det även slut mellan oss. Då blev det riktigt jobbigt..
.
För helt plötsligt hade jag gått från att ha en kille och en bästa vän i mitt liv till att tappa dom båda nästan samtidigt.. Jag minns att jag kände mig grymt övergiven! Självklart så var det ingens fel att det blev så men det var en hemsk känsla jag hade bara..
Jag tog avstånd från allt och alla och hörde inte av mig till någon kommer jag ihåg, jag ville egentligen bara vara för mig själv hela tiden.
.
Madde och jag blev ju osams efter detta så vi pratade inte med varandra på 10 månader. Det var första gången i mitt liv som jag fick vara mycket för mig själv en längre tid, vilket jag också valde själv, självklart hade jag andra fina människor i mitt liv men jag tappade dom som stog mig som närmast just då.
Men jag fick lära känna mig själv på nytt och blev starkare än någonsin under 2011.
.
Det sägs att det finns en mening med allt som sker och jag antar att det var meningen att allt skulle rasa samman efter förra Sälenresan..
Shit jag sitter med tårar i ögonen nu när jag tänker tillbaks på alla känslor jag hade i kroppen under hela 2011..
.
Så allt talar för att årets Sälenresa kommer bli mer lyckad i alla fall annars har jag maximal otur ;)
.
Puss och god natt!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-02-03 10:18:01

Vad tråkigt :-( Dom förstod hur lyckligt lottade dom faktiskt var (som hade sån grymt fin och härlig tjej som dig i sina liv) först när dom förlorade dig...

/MrBig ;-)

Postat av: Madde

Publicerad 2012-02-03 10:57:09

Naw va gulligt sagt! :) Tack snälla!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela