missmk

Live your life before someone else does

Kärleksprat med en 9 åring

Publicerad 2012-03-28 22:49:41 i Allmänt,

.
Ikväll har jag suttit och tittat på hockey och pratat om kärleksproblem med William. Jag märkte att han var lite nere ikväll och då sa han till mig "Vet du Madde, jag tänker på lite deppiga saker nu." "Men oj, varför då?" undrade jag snabbt.
.
Sen berättade han att hans tjej hade gjort slut med honom idag och blivit ihop med en annan kille i klassen istället. "Jag vill ju ha henne." sa William. Naw sötnos! Jag blir även smickrad över att han väljer att prata om sånt här med mig :)
.
"Det var ju inte snällt av din klasskompis att bli ihop med henne när han vet att ni har varit ihop", sa jag. Då sa William och suckade högt: "Nej och inte nog med att han är en äktenskapsförstörare, han hejar på Färjestad också!"
.
Hahaha! För det första så vet barn mer än vad vi tror om det mesta och för det andra, gud vad jag älskar att diskutera med barn! :) Dom har ju så intressanta tankar!
.
Sen pratade vi mycket om kärleksbekymmer men också när man är lyckligt kär och jag lugnade honom och sa att det snart ordnar sig. Jag bad honom att prata med flickan imorn i skolan och kanske skriva en lapp med fina ord till henne och rita ett hjärta. "Det gillar vi tjejer", sa jag. Och det skulle han göra imorn! :)
.
Ja det är inte bara vi vuxna som kan ha det jobbigt med kärleken ibland, även dom små kan vara deppig över detta.
.
Sov gott!
.

Kommentarer

Postat av: Tessan

Publicerad 2012-03-29 00:16:39

Haha ja dom e väl för härliga! Alltid kul när barn får förtroende för en. Bra merit inför egna barn i framtiden också :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela