missmk

Live your life before someone else does

Dagens kloka ord..

Publicerad 2012-05-27 22:48:44 i Allmänt,

.
Otroligt fint och sant!!
.
Det här är något jag personligen verkligen strävar efter när jag har blivit äldre.
.
Man känner på sig när man är med människor som accepterar en för den man är och så vet man när man är i närheten av dom som inte är nöjd. Jag är visserligen ganska bra på att läsa av andra människor men tycker inte ni att det märks ganska tydligt?
.
Samma ordspråk som detta: "Take me as I am or watch me as I go." Det är ett bra ordspråk till alla ni som kanske är olyckligt kära.
.
Jag har inte varit olyckligt kär så många gånger i mitt liv som tur är men de få få gångerna jag varit det förr om åren har jag aldrig tänkt: "Varför vill han inte ha mig?" Jag har istället tänkt: "Det är hans förlust. Han är den största förloraren."
.
Och det har faktiskt hjälpt! :)
.
Vi vet ju att ingen är perfekt men det gäller att hitta den som är perfekt för en själv. Hitta någon som matchar ens fel och brister..
.
God natt fina läsare.
.

Kommentarer

Postat av: Andreas

Publicerad 2012-05-28 01:53:23

Har aldrig kommenterat här förut. Men läser gärna din blogg då du är en vettig, vacker och rolig tjej. Men nu tyckte jag att det var dags att kommentera då det du skrev förbryllade mig en aning.

Att en sån tjej som du har varit olyckligt kär är för mig en gåta. Nu vet jag i och för sig inte hur längesen det var men jag undrar verkligen vad det är för stolpskott som du faller för egentligen... Att veta om att en tjej som du är kär i en skulle ju få klockorna att stanna.



Och att en kille medvetet kan "välja bort" en tjej som dig är helt sjukt.



Kanske verkar konstigt att jag skriver en sån här kommentar men jag tycker det här ytterst märkligt hur dom finaste tjejerna kan bli "bortvalda".



Ha det fint!=)

/Andreas

Postat av: M

Publicerad 2012-05-28 17:58:53

Killen kanske faktiskt var en av de riktigt vettiga. Han kan ju mot förmodan redan haft nån han älskade, å bara de riktigt vettiga har förstånd att stanna även såna gånger.

Postat av: Andreas

Publicerad 2012-05-28 20:16:50

Mycket möjligt att det är så men då är det ju i alla fall ett stolpskott som ger sig in i en ny relation när de egentligen är kär i någon annan...

Märkligt sånt där! Ska man ha en relation så måste man helt ha kommit över föregående partner annars kommer det aldrig funka med nån.

Postat av: M

Publicerad 2012-05-28 20:25:14

Läs igen... Ingen sa nåt om att det blev en relation. Killen kanske stannade och Madde blev olyckligt kär. Bara ett alternativ, jag vet ju självklart inget om situationen. Tycker bara att det är synd att kalla nån för stolpskott om han faktiskt handlat helt rätt.

Postat av: Madde

Publicerad 2012-05-29 17:59:11

Jag tror att vi alla är olyckligt kär någon gång i livet. Det har inte och göra med hur man är som person eller liknande utan det är nog mest ödet som vill annat.



Jag tror ju på sånt då jag anser att det finns en mening med allt :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela