missmk

Live your life before someone else does

Plan B = sökt jobb i Los Angeles

Publicerad 2012-05-29 18:36:13 i Allmänt,

.
För varje dag som går blir jag bara mer och mer nervös över denna ovisshet om jag kommer komma in på utbildningar jag har sökt eller inte.. Om inte så får jag snällt söka tills jag kommer in en annan gång. För in ska jag va så säkra!
.
Men jag måste ju ha en plan B också om jag inte skulle komma in just nu, och då mina vänner har jag isolerat mig och varit för mig själv ett tag nu och tagit mig en riktig funderare.
.
Då min livssituation är ganska olåst just nu, och då menar jag att jag är singel, inga barn, lån och andra saker som gör att jag kan leva hur fritt jag vill, så har jag nu sökt ett jobb i Los Angeles.
.
Jobbet i sig är rätt krävande men fasiken vad kul det verkar och det dom letar efter hos en person stämmer bra in på mig! Allt låter jättebra och jag blev intresserad.
.
Man kommer även tillbringa ganska mycket tid i Stockholm också med de personer man jobbar för och på lite andra ställen i världen men mest i West Hollywood där dessa personer bor om detta skulle gå hela vägen vilket skulle vara för bra för att vara sant och för stort för att förstå :)
.
.
Skrämmande grej att söka sig till andra sidan jordklotet men va fan vi lever ju bara en gång och man kan inte få mer än ett nej.
.
Man måste ju testa på lite utmaningar här i livet också. Allt kan inte bara handla om trygghet hela tiden för då lär man sig inget och utvecklas inte heller.
.
Känner inte ni ibland att ni är trött på Sverige och vill ge er ut och se lite annat? Vi svenskar är ju så förbannat tråkiga och blyga jämfört med amerikaner exempelvis.
.
I Sverige måste vi dricka sprit för att ha roligt med varandra, det är statistiskt bevisat men i andra länder och framför allt i USA kan man ha roligt med människor och bilda relationer med andra bara genom att stå i en kö till en bio, mataffär eller liknande.
.
Det finns nämligen inga andra människor i världen som är så öppna som amerikaner av min egen erfarenhet.
.
Vi hörs.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela