missmk

Live your life before someone else does

Min dröm - stå brud på en romantisk strand i vår värld

Publicerad 2012-05-18 16:31:20 i Allmänt,

.
Hej alla!
.
Vad gör ni idag? Själv har jag nyss suttit och tryckt i mig 1/4:s pizza som blev kvar sen igår och vräkt i mig muffins i ren protest för att jag inte vill motionera (vilket jag borde).
.
Men jag har lyckats få den gåvan att ha en snabb ämnesomsättning som gör att jag kan vräka i mig vad som helst utan att behöva gå upp 10 kilo. Men ju äldre man blir desto långsammare ämnesomsättning får man tyvärr :S
.
Jag har också suttit och tänkt på sommaren.. Jag ska ju på två bröllop bland annat. Vad roligt det ska bli!
.
Jag sitter och fantiserar om hur respektive brud kommer se ut i deras bröllopsklänningar.. Förmodligen som två vackra prinsessor likt sockersöta gräddbakelser. Först ut är Kattis bröllop om mindre än en månad! Och sen kusin Idas i mitten på juli.
.
Tänk den dagen jag själv ska gifta mig (om jag ska det, det vet jag inte än). Det beror på om det finns en man som kan tänkas fria till mig först ;)
.
Jag vill dock inte ha ett kyrkobröllop som jag känner just nu i alla fall. Ska jag gifta mig vill jag göra det utomlands på en strand. Helst i Miami, Hawaii, Malibu eller kanske Maldiverna eller Seychellerna?
.
När jag var yngre ville jag ha ett stort bröllop med massor av gäster men jag blir skräckslagen bara jag tänker tanken att alla blickar ska vara riktade på mig en hel dag. Jag vill inte stå i centrum så mycket nämligen.
.
Men nog drömmer jag om att stå iklädd en vit ljuvligt fin klänning på en strand med min blivande man (och kanske med några nära och kära som vittnen) någon gång.
.
Fast just nu känns den dagen väääldigt långt bort.. Jag skulle tippa på att mina vänners barn till och med har hunnit växa upp och bildat egna familjer innan det är dags för mig att bli en eventuell brud haha ;)
.
Men man ska inte deppa ihop för det om man inte skulle bli gift såklart som tur är, för man kan leva lyckligt ändå.
.
Skulle ni vilja gifta er? I så fall kyrkligt, borgligt eller vad föredrar ni?
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela