missmk

Live your life before someone else does

Hur vore det om folk kunde tänka till lite ibland?!

Publicerad 2012-05-03 13:50:58 i Allmänt,

Hej fina läsare.
.
Jag är absolut inte en person som snackar skit om enskilda individer och kränker deras personlighet/utseende eller vad det nu kan vara. Men jag måste erkänna att jag är så grymt trött på folks beteenden ibland!
.
Det jag ser är hur framförallt tjejer sitter och basunerar ut till allas beskådning (går ju inte att undvika heller då man bombaderas av föraktande statusar så fort man går in på facebook) om, framför allt, hur dåligt dom mår när dom är gravida, humörsvängningar hit och dit. "Det är så synd om mig, jag har så ont, jag mår så dåligt, jag orkar inte mer."
.
Va fan sluta gnäll hela tiden!!!!!!!!! Det var en mycket intelligent kille som precis som jag reagerade på att det ständigt ska klagas som kommenterade: "Fast det där är ju faktiskt självförvållat." Och ja jag kunde inte ha sagt det bättre själv!
.
Och det klassiska: "Åh mitt lilla barn har fått 38,1 graders feber och är lite snorig. Gud så hemskt." Jag älskar barn det gör jag verkligen men att dalta sådär med dom kommer att göra barnen till osäkra individer när dom blir äldre för dom ser ju att deras föräldrar är oroliga så fort dom får lite snor under näsan.
.
Alla skiter i att ditt barn knappt har fått feber!!! Kanske låter hemskt men det är den bittra sanningen! Det är naturligt att bli sjuk och så har det varit i ungefär 100 miljoner år!!!
.
Sånt som även går över! Kom igen när det är riktigt allvarligt istället för då är det en helt annan sak.
.
Ibland tror jag att vissa tjejer/kvinnor tror att när man skaffar barn så ska allt vara en dans på rosor, inget problem kommer någonsin förfölja dem igen utan de kommer vara världens lyckligaste ända tills den dagen kommer då ens barn flyttar hemifrån och det blir tomt igen.
.

.
Men till och med jag som inte ens har egna barn vet att det är SÅ JÄVLA JOBBIGT IBLAND att man vill inget hellre än att bara gå ut i skogen och skrika och vara för sig själv en stund. Men man behöver ju inte klaga var och varannan dag för det!
.
Många kanske inte vågar erkänna detta för att dom dels är osäkra och bryr sig vad andra tycker och tänker om dom och för att dom är rädd att bli stämplade för att vara en dålig förälder men det är precis tvärtom för det är ju verkligheten!
.
Men att basunera ut det till allmän beskådan var och varannan dag att det är krämper hit och dit är otroligt respektlöst också för tänk på att det finns kvinnor som faktiskt inte kan få egna barn!
.
Kvinnor som mår jättedåligt över att dom aldrig kan bli en biologisk mamma. Och då ska dom istället behöva sitta och se en missnöjd kärring ha lite krämper men som faktiskt har fått den gåvan att bli en mamma.
.
Detta gör mig riktigt illa till mods. Tänk till lite och var inte så förbannat egoistiska!
.
Jag tycker detta är en riktigt bra fördel för oss som inte har fått egna barn än. Gud vad man lärt sig mycket om hur man själv kommer göra/inte göra med sina barn i framtiden. Intressant minst sagt!
.
Va rädd om er!
.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-05-03 17:01:25

Du e grym! Satt faktiskt och diskuterade detta fenomen med en kompis senast igår och jag håller med dej att vissa borde tänka på att visa respekt för dom som inte kan få barn liksom :S Jävligt bra skrivet som vanligt =)

/D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela