missmk

Live your life before someone else does

Det bästa jag har läst på länge!

Publicerad 2012-11-20 14:46:36 i Allmänt,

Jag avskyr verkligen SD! Det är det värsta som har drabbat Sverige någonsin skulle jag vilja påstå. Och hur FAN har dom ens kunnat kommit in i riksdagen?!
 
Det är så rätt åt dom att filmen läckte ut i hela landet där töntarna har en föraktande kvinnosyn, där man tydligt ser deras hat mot invandrare och där de tror att dom är störst bäst och vackrast. Fy fan rent ut sagt!
 
Undrar hur Almqvist mår idag. Förmodligen skit vilket jag njuter av... Trodde inte att jag kunde ha ett sådant här starkt hat mot folk men tydligen så har jag det.
 
Jag läste en krönika av Jenny Nordberg i SvD igår. Grymt skrivet!
 
Läs och njut:
 
 
 
SÅ JÄKLA BRA!!!!
 
 

Kommentarer

Postat av: Pelle

Publicerad 2012-11-20 16:26:33

Får man fråga varför du hatar dem? Hatar är ett ganska starkt ord. Vad hände med "vi gillar olika" osv? Gillar man olika måste man väl kunna resonera runt åsikter och inte kasta paj som SD gör för då faller man till deras nivå. Får man inte tycka annorlunda? Vem är isf fascist? :)

Postat av: Madde

Publicerad 2012-11-20 16:48:54

Hatar är ett starkt ord det håller jag med om. Men i min värld så är det tillåtet att ändvända så starka ord till någon/några som tydligt visar främlingsfientlighet, som tydligt visar sin avsky mot kvinnor genom att yttra uttrycket "hora", som tydligt går till angrepp mot invandrare genom säga "blatte" och så vidare...

Jag accepterar att vi tycker olika. Men det här är mina personliga åsikter.

Sjunka till deras nivå är dock fullkomligt omöjligt eftersom det inte finns någon nivå på dom överhuvudtaget. Där är det så långt ner i botten så dit kommer man aldrig :)

Postat av: Pelle

Publicerad 2012-11-20 17:00:09

Roligt med respons :) Självklart är det ärkemongon som uttalar sig sådär, men om man dömer ett parti för vad individer säger så gör man samma sak som dem som dömer alla från ett land för att några missköter sig. Eller vad är skillnaden?



Postat av: Madde

Publicerad 2012-11-20 17:29:57

Ja kul det här med diskussioner :) Skillnaden är ju att SD inte ansågs som det mest kompetenta partiet innan denna skandal läckte ut heller.

Vad jag försöker säga är ju HUR SD har kunnat komma in i riksdagen från början? Vilka vill rösta på dem efter vad de står för? Jag har så svårt att förstå det.
Det är ju precis som det står i krönikan här ovanför att de är rädda för förändringar och lever fortfarande kvar på 50-talet med synen på att invandrare inte är välkomna. Det absolut värsta jag vet är inskränkthet och det är ju det ordet man kan beskriva SD med tycker jag.

Postat av: Pelle

Publicerad 2012-11-20 18:06:18

De har väl kommit in till det mesta på ett missnöje mot att media inte speglar de problematiska bitarna av invandringen med brottslighet osv. Som med allt annat finns det två sidor av myntet, visar man bara en känner folk att de dumförklaras. Så beskrev en forskare det iaf. Sedan tycker folk att media tappar proportionerna, SD vill ha samma invandring som sossarna i Norge vill ha. Är sossarna i Norge rasister för det? :)

Postat av: Pelle

Publicerad 2012-11-20 18:14:46

Varför är det skillnad förresten? Du svarade inte på det utan dömde gruppen på grund av individens felaktigheter. Varför var de inte kompetenta före? Klart det finns rötägg i alla organisationer och säkerligen en större andel i ett så relativt nytt parti som SD. Som sosse var jag inte speciellt stolt över Anna Sjödins rasistuttalanden. Moderaterna är nog inte speciellt glada över att deras 3:e man åkte dit för sexköp heller. Inte dömde jag partiet för det. Inte plockade mina partivänner enkla poäng genom det heller. Det borde vara lika här om vi ska ha en demokrati där allas åsikter är välkomna. Utan det har man en fascist stat.

Postat av: Madde

Publicerad 2012-11-20 19:27:21

Så här ligger det till: Det finns inget värre än att kalla en tjej för hora eller en mörk för blatte. Sen skiter i alla fall jag i om det finns andra rötägg som festar lite för mycket för statens pengar eller om någon åker dit för sexköp.

Och att den personen som kläcker ur sig "hora" och "blatte", även ingår i ett parti som enligt mig är totalt jäkla onödigt i det här landet, gör mig riktigt förbannad.

Nu vet du det :)

Postat av: Pelle

Publicerad 2012-11-20 20:03:14

Klart det är totalt värdelöst att säga så, men ingen har väl påstått motsatsen? :) Det du gör är att koppla det till ett parti, och sedan i princip dumförklarar dem som röstat på dem. Det gör ju att du dömer gruppen och inte individen.


Jag är för en värld där var och en respekteras för sina åsikter oavsett kön, etnicitet eller politisk åskådning. Om någon sedan inte tycker som jag tar man debatten och funderar på varför folk tycker och låter bli att måla allt svart eller vitt. När det gäller miljöparitet är jag trött på att folk tror att de är muppar i knästrumpor, att centerpartister är bönder, att sossar går på bidrag och att Sverigedemokrater är rasister. Alla sortens människor finns i alla partier och alla etniciteter. I invandringsfrågan handlar det till syvene och sist om siffror.

Centerpartiet, Vänsterpartiet och Miljöpartiet vill ha fri invandring.

Sossarna och Moderaterna vill ha det som nu.

Sverigedemokraterna vill ha det som i våra grannländer.

Det man ganska lätt kan konstatera att integrationen inte fungerar som den är nu och att invandringen kostar tiotals miljarder. Det har riksdagens egna utredning och diverse professorer kommit fram till.

På samma sätt är invandrare överrepsenterade i våldsbrottslighet enligt statens egna BRÅ-rapporter.

Arbetslösheten är betydligt högre bland invandrare.

Istället för att beskylla folk för att vilja kasta ut människor ur landet (Vilket inget parti vill), så borde man försöka lösa de här problemen. Och eftersom dagens metoder inte fungerat de senaste 20 åren kanske man borde försöka att verkligen ta hand om dem som kommer hit istället för att låta dem bo på djurparker som vi gör nu.

Staten har trots allt en påse pengar som ska räcka till allt vi behöver i form av skola, vård och andra samhällsviktiga funktioner. Om invandringens kaka minskar så kan äldre få det drägligare eller fler lärare i skolan. Eller så ökar vi de kostnaderna och minskar på vården för äldre, börjar ta betalt för universitetsstudier (som Storbritanien nyligen gjort) eller vad vi nu kan tänkas dra in på.

Många tycker att invandrignsfrågan är viktig, inte minst de som kommer hit för att få ett drägligt liv och hamnar på en djurpark. Att det finns partier som driver frågan är väl därför bara naturligt.




Postat av: Madde

Publicerad 2012-11-20 20:25:17

Ja men det är klart att det finns för- och nackdelar med alla partier absolut. Jag kan till och med tycka att SD är bra på grund av att de vill införa hårdare straff på kriminella. Men det är det ända jag tycker är bra med dom.

Vad gäller invandringen så visst, det kostar en massa pengar och jag tycker det är synd att allt handlar om pengar. Alla måste få vara välkomna överallt. Och att det är flest invandrare i brottsstatistiken är ju inte ett bra mönster MEN det är väl självklart att det är dom som begår flest brott som inte blir accepterade av samhället någon gång. Skulle dom bara få den hjälp dom behöver från början och accepteras precis som alla andra så hade brottsstatistiken inte varit lika hög. Det kan jag garantera.

Det jag menar är att jag anser att SD är ett sådant onödigt parti att ha med i riksdagen. Det handlar inte bara om att de har en annan syn på invandrare och vill satsa mer på att hålla Sverige svenskt. Jag blir även förbannad över att de till exempel vill förbjuda abort efter 12:e veckan...

Postat av: Pelle

Publicerad 2012-11-20 20:46:14

Jag håller med om att abortfrågan! Generellt skulle jag kunna påstå att du håller med SD och de flesta andra partier i de flesta saker då de tycker lika i de allra flesta frågor faktiskt. Många frågor är ju faktiskt inte så polariserade.

Jag tror också att deras överrepresentation inom brottslighet beror på deras utsatthet. Jag håller även med om att alla ska vara välkomna överallt i den bästa av världar. Men skulle det ske nu skulle Sverige, eller vilket annat I-land som helst för den delen, kollapsa direkt. Vart skulle arbeten, bostäder och industri finnas till dessa människor om det kom låt säga 1 miljon imorgon? (Väldigt många färre än alla). På samma sätt som de eleverna som har det svårt i skolan mår bättre av mindre grupper och mer stöd tror jag att integration sker på samma vis då invandrare naturligtvis är utsatta ibörjan. Hellre få 10 000 fungerande ny invånare per år istället för 50 000 som inte fungerar. En del av pengarna man sparar kan man lägga på att hjälpa människor på plats istället. Det skulle hjälpa fler människor totalt, och en somalier i Somalia är värd lika mycket som en somalier i Sverige för mig.

Därför trycker jag SD är ett bra tillskott till partierna för det sätter fokus på en viktig fråga. På samma sätt var det bra att miljöpartiet kom fram tidigare för att sätta fokus på miljön. Länge leve mångfalden bland människor och partier.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela