missmk

Live your life before someone else does

Detta är nog dagens sanning tyvärr...

Publicerad 2012-11-19 22:47:00 i Allmänt,

 
Detta var inte alls chockerande tycker jag. En sak som är bra med internet och alla "bekräftelsebehov-sidor" som Facebook och Instagram är att man verkligen får se hur vi människor fungerar på riktigt. Förr i tiden när vi inte hade tillgång till internet så hade vi inga utlopp för att hävda oss på samma sätt som idag. Då kunde vi bara göra det live inför de personer som vi hade precis framför oss för stunden.
 
Idag kan vi nå ut till betydligt fler. ALLA (inklusive mig själv) som lägger ut minsta bild/status om det så är på Facebook, Instagram eller vart det nu kan vara gör det inte för att på något sätt vilja vara social utan det handlar om "Kolla på mig, kolla vad jag har, kolla vad bra jag mår". Sjukt hur det har blivit. Och jag tror det stämmer mycket väl med notisen ni ser. Vi människor har någon form av störning, även när vi visar våra extrema positiva sidor för allmänheten...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela