missmk

Live your life before someone else does

Fy fan vad otäckt!!

Publicerad 2012-11-27 03:51:00 i Allmänt,

 
Hur trött jag än är just nu så kan jag omöjligt sova efter att ha läst Aftonbladet för ett tag sedan. En ung tjej är spårlöst borta på Birka. Allt tyder ju på att hon har blivit knuffad överbord eller att hon själv har tagit livet av sig. Så fruktansvärt hemskt!
 
Är det någonting jag är rädd för här i livet och som jag ibland även drömmer mardrömmar om (att jag till och med kan vakna panikartat genom att andas intensivt och sätta mig upp i sängen) så är det att hamna i vattnet helt ensam när det är kolsvart ute. Och att dessutom falla överbord på ett stort fartyg som Birka gör det hela ännu mer skrämmande!
 
Jag är uppvuxen på havet då pappa är utbildad sjökapten men trots att jag är harmonisk och lugn på havet så har jag aldrig känt mig 100 % bekväm. Jag tänker hela tiden på den skräcken att falla överbord. Är det något jag har sådan stor respekt för så är det havet. Där om någonstans är vi människor hjälplösa.
 
Jag har varit på rätt många kryssningar i mina dagar med vänner och festat ordentligt och jag har alltid varit emot att gå ut på däck tidigt på morgonen när det inte är en människa i sikte. Men med alkohol i kroppen så tänker man ju annorlunda tyvärr...
 
Har sett på diverse sidor på internet nu där det diskuteras om Sarahs försvinnande att det är en myt att sugas in i propellrarna när man faller från ett fartyg. NEJ det är inte en myt. Det är ju lite därför som det är så läskigt med "man överbord" för att det förmodligen är ett av de mest fasansfulla sätt att dö på. Ramlar man däremot i vattnet i fören så klarar man sig undan proppellrarna.
 
Tänk er själva: Fall från 20 meter ner på en stenhård vattenyta. Redan där har du en extrem tur om du inte bryter sönder alla ben i kroppen, det kalla vattnet är som knivstick mot kroppen innan man sedan sugs under fartyget och blir köttfärs av proppellrarna.
 
Förlåt för min okänslighet men detta är verklighet. Jag hoppas av hela mitt hjärta att tjejen är vid liv och säker på land någonstans!
 
Horribelt minst sagt...  Nu måste jag försöka varva ner och sova.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela