missmk

Live your life before someone else does

69 saker du vill veta om sex...

Publicerad 2012-10-05 23:57:00 i Allmänt,

 
Kom hem från jobbet för ett tag sen. Ligger i soffan nu och kollar på Sjätte Sinnet med bland andra Bruce Willis i huvudrollerna. Visste ni att även Mischa Barton är med i filmen? Ni vet hon från O.C. Endast 13 år gammal när filmen spelades in.
 
Senare ska jag kolla på 69 saker du vill veta om sex som går på femman. Jag tycker alla dom programmen är så roliga och intressanta. Även alla Fråga Olle-dokumentärer och showerna som har börjat sändas igen.
 
Sex är en stor del av dagens samhälle, men ändå är det tabu på något sätt. Sen har jag märkt att många nästan skäms över att prata om det. Men alla har ju sex så varför skämmas? :) Sex är även nyttigt för kroppen. VÄLDIGT nyttigt dessutom.
 
Visste ni till exempel att pulsen och blodtrycket stiger till det dubbla när ni får en orgasm? Och det motsvarar en joggingtur på 30 min. Testosteronet och en annan hormon som heter DHEA ökar även och är bra för hjärtat.
 
Finns mycket att lära och exprimentera inom detta område både i teorin och praktiken ;)
 
Sov gott!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela