missmk

Live your life before someone else does

Barnens Hus - inte nyttigt för oss som ännu är barnlösa!

Publicerad 2012-10-20 21:22:00 i Allmänt,


Vissa barnvagnar idag är så snygga att jag skulle kunna köpa en även fast jag är utan barn. Haha. Kommer inte bli lätt för den killen som blir pappa till mina barn i framtiden. Jag kommer nämligen ha en otrolig beslutsångest när det är dags att införskaffa sånt här.

Var in en sväng på Barnens Hus idag och skulle traska runt där och titta efter present till Kian som nyss fyllt 2 år. Men det var ju lättare sagt än gjort.
 
Så fort jag kom innanför dörrarna och för varje steg jag tog så ville jag skjuta mig själv! Jag älskar barn det gör jag verkligen men att höra 30 ungar stå och skrika och grina eller rycka i sina föräldrar i olika hörn, och peka på vad dom skulle ha gjorde att jag fick panik och började kallsvettas.
 
För det första: Hur FAN kan föräldrarna tillåta ett sånt beteende? Och för det andra: VARFÖR går man ens in i en sån här butik med sina barn om man vet att det kommer sluta på det här viset med gap och skrik? Varför inte bara gå in där i lugn och ro utan sina barn och köpa något! Barn uppskattar ALLA typer av leksaker och behöver inte vara med och välja ut något speciellt.
 
Jag måste ju säga att efter dagens besök där inne så är personalen på leksaksaffärer mina stora idoler som har det här som vardag!
 
Jag lyckades till slut hitta en rolig leksak till Kian och rusade med bestämda och lyckliga steg till kassan likt en fånge som ser dagens ljus för första gången på flera år.
 
 
Det fina och härliga med barn väger ändå upp allt negativt som det här! Kian skulle sitta i mitt knä hela tiden efter fikat idag. Sötis!
 
Sen när jag skulle åka hem så kom han och sprang emot mig och skrek "hej då!!!" och kramade om mig. Vilken lycka!
 
Nu ska jag sminka mig lite och bege mig till Anders och Anette och träffa gänget.
 
Kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela