missmk

Live your life before someone else does

Detta mina vänner... kallas nyhetstorka!

Publicerad 2012-10-01 22:20:49 i Allmänt,

 
Jag har precis givit feeback till en kille i min klass som hittade den här fruktansvärda notisen på Aftonbladet! Gud vad jag har föraktat den ikväll.
 
För det första, så otroligt ointressant och onödig fakta! Så onödigt och tråkigt att jag hellre skulle sitta och titta på när färg torkar i 10 timmar än att läsa denna notis igen.
 
Och för det andra, nyhetsflödet och idéerna hos journalisterna den här dagen (när notisen skrevs) måste ha varit läskigt obefintligt.
 
Att rubriken måste innehålla ordet "Porsche" tycker jag dock var det starkaste med hela notisen. Det hade ju inte direkt haft samma klang på rubriken om det hade stått "Böter för glass-slickande i Volvo v80" ;)
 
Det här är ett lysande exempel på nyhetstorka.
 
Igår låste jag in mig i lägenheten och pluggade hela dagen. Jag har även ändrat lite och gjort klar min slutversion på min notis som jag ska skicka in till lärarna innan torsdag.
 
Kram
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela