missmk

Live your life before someone else does

Jag älskar detta som många andra hatar...

Publicerad 2012-10-09 11:44:00 i Allmänt,

 
Är ledig idag. Skönt att ladda batterierna. 
 
Jag börjar förstå varför chefen har höjt vår lön lite bättre än vad genomsnittet har i vår bransch. På mitt jobb är det nämligen vi kollegor som är chefer när inte han är där (vilket han sällan är). Igår kollade jag på klockan endast 2 gånger under hela dagen (8-17). Jag älskar sånna dagar!! Jag hade och göra hela tiden.
 
Jag gjorde en konferesnbokning, massor av vanliga bokningar, ändrade en del vanliga bokningar till fakturering och svarade på en hel del mail. Det är kul men stressigt.
 
När man till exmepel sitter och håller på med flera vanliga bokningar där man ska hålla koll på allas personuppgifter, medans det samtidgt ringer in samtal för att boka konferenser och det bara byggs på är man inte kaxig kan jag tala om. Fasiken vad man måste tänka mycket och hålla koll! Bra minne är A och O. Tur att man har ett bra sådant ;)
 
Men det är samtidigt det här jag tycker är så kul med jobbet. Jag älskar att ha ansvar, hålla på med bokningar, fakturering och konferenser.
 
Den tjejen som är konferensansvarig just nu ska sluta om några veckor. Så jag hoppas att jag kan ta över den platsen sen. Ska fråga lite snällt ;)
 
Nu ska jag ut och köpa Björn Axéns fantastiska hårinpackning till mitt stackars slitna hår. Såg även att FACE Stockholm ligger 4 min från min lägenhet så dit ska jag också gå! Har alltid älskat Face, synd att det inte finns hemma i Gävle :(
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela