missmk

Live your life before someone else does

Özz Nujen borde bli statsminister!

Publicerad 2012-10-22 12:40:00 i Allmänt,

 
Mina fina kollegor Yvette och Sofia med Özz.
 
Kan verkligen rekommendera er alla att gå och se showen!! Eller som Özz sa till oss: "Om ni gillade det här så säg till alla ni gillar att gå och titta. Och om ni inte gillade det så säg till alla ni inte gillar att ändå komma och titta så får dom genomgå samma skit som ni". Haha.
 
Men jag kan säga till både dom jag inte gillar och dom jag gillar att ni MÅSTE se showen!
 
Det var en blandning av psykologiskt tänk i samhället där man liksom får denna "aha"-tanke. Samtidigt som vi skrattade så tårarna sprutade.
 
Han skämtade mycket om kungen som han avgudar. En annan kung han också talade gott om var Zlatan. Sen var det mycket råa skämt om muslimer, hans egen familj och främlingsfrientlighet som är ett stort problem i samället.
 
Han sa även en riktigt tänkvärd grej då han började prata om Utöya. Det var fruktansvärt det som skedde där men det han var orolig för var "hoppas det inte är en sån som jag som har gjort allt detta för då är det kört". När han sen fick se att det var en vit norsk man så blev han konstigt nog lättad.
 
Sen sa han en grej som jag aldrig har tänkt på tidigare. Breivik har fått tillgång till massor med psykologer, terapeuter m.m. Vi har även kunnat följa honom sedan barndomen, vilka lärare han hade, var han växte upp o.s.v. Nu kommer vi till det intressanta. Tror ni att det hade varit lika mycket uppmärksamhet och rotande i en bakgrund om det hade varit en muslimsk man? Nej det hade det inte.

Det tystas även ner det här med terrorismen i Norge när en vit man har utfört något. Men han som sprängde sig själv mitt i julhandeln i vintras blev det krigsrubriker om "Nu har muslimska terrorn nått Sverige". Och då ska tilläggas att killen som sprängde sig i julhandeln var lika svensk som vilken annan som helst. Han var till exempel uppvuxen i Småland.
 
Det bästa han sa var på slutet. Sverige är ju ett av de ledande landen i världen vad gäller vapen och minor ute i krig. Han sa att han ofta brukar höra "Varför ska det komma invandrare just till oss i Sverige". Han sa: "Svaret är enkelt, ni skickar ut skit i krig och då får ni skit tillbaka". Haha.
 
Han borde bli statsminister. Helt klart. Efter showen kom även Måns Möller och stod med oss, han som jag alltid har tyckt varit så jäkla bra men han fanns inte efter Özz briljans kan jag tala om.
 
 
 
 
 
Det blev sedan en hel del dricka med alla och vi avslutade på Riche innan jag tog taxi hem.
 
Gå och se showen!!
 
Nu ska jag plugga hela dagen innan personalmöte väntar i eftermiddag.
 
Kram
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-10-22 14:42:37

Haha grym han är ja denna show måste man ju se!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela