missmk

Live your life before someone else does

Stabil tillvaro

Publicerad 2012-10-25 18:10:00 i Allmänt,

 
Hej vänner!
 
Har ni saknat mig? Lite va? ;) Jag har lyckats fått bort den där rutan som kom fram varje gång man gick in på bloggen. Skönt!
 
Har varit lite frånvarande dessa dagar. Igår bland anant, så var jag och Henrik till ett Thai-ställe och åt lunch. Första gången någonsin som jag provade thai-mat. Det var riktigt gott! Jobbar och pluggar väääldigt mycket just nu också. Det är inte så jobbigt som jag trodde det skulle bli för när jag väl sätter mig ner och börjar skriva i mina studier så flyter det bara på.
 
Har skrivit min första synopsis nu och ska skicka in den. Och för er som inte vet vad en synopsis är så kan jag berätta att det är som en artikelidé. Man skiver rubrik, ingress och så lite vad artikeln ska handla om. Dessa synopsiser kommer jag skriva massor av när det är dags att gå ut i arbetslivet med detta sen.
 
Vi fick skriva om valfria ämnen nu och jag valde det här med hur tekniken påverkar oss människor. Att vi blir mer och mer folkskygga, bekväma och egoistiska.
 
Nu kan jag slappna av mer på jobbet också för nu har det börjar lite nya ansikten. Jag lärde upp en ny tjej idag. Hon är duktig och jag känner på mig att hon kommer få vara kvar. Kul!
 
 
Hörs senare...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela