missmk

Live your life before someone else does

Universum och dess oändlighet...

Publicerad 2012-10-18 14:21:14 i Allmänt,

 
Haha den här var bra!
 
Kom precis innanför dörren, har duschat av mig och satt mig i soffan och surfat lite. Har suttit och läst om Felix Baumgartners hopp från 39 000 meters höjd som vi bara inte kan tänka oss hur det är möjligt egentligen. Man tycker liksom att man är högt upp när man flyger då planen når en max höjd på 10 - 15 000 meter tror jag.
 
Våra hjärnor är inte tillräckligt utvecklade för att riktigt förstå vad Felix har gjort egentligen. Jag brukar tänka på detta ibland med rymden och universum. Vi är ju bara en prick i universum. Om ni tänker på detta och hur oändligt stort det är så kommer ni på er själva att ni typ tappar fattningen efter en stund. Haha. Kanske är typiskt mig att tänka sånna här extrema tankar men det är riktigt kul och intressant.

Någonstans där ute måste det ju finnas fler världar med liv eller kanske till och med människor någon annanstans? Synd att vi aldrig kommer få reda på det...
 
Nu ska jag sluta vara djup och pallra mig till jobbet. Har vändpass ikväll. Börjar 8 imorn igen :/ Men bara att bita ihop. Klirr i kassan är aldrig fel! Ska ta och unna mig något riktigt härligt i november tänkte jag. Typ spa/relax eller något annat trevligt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela