missmk

Live your life before someone else does

Vilka hemska människor det finns!

Publicerad 2012-10-13 23:59:00 i Allmänt,

 
Sånna här klipp finns det många av på youtube där unga sitter och visar lappar med tragiska texter. Detta tas inte på allvar. Och vad har hänt nu? Jo nu är den här vackra, söta flickan död.
 
Satt precis och kollade på hennes video på youtube och det gör så fruktansvärt ont i hjärtat att det finns folk där ute som kan vara så jäkla elaka.
 
Förbannade ungjävlar rent ut sagt. Men det värsta är ju att det inte är barnens fel i grund och botten att de blir mobbare. Utan oftast ligger det hos föräldrarna. Hur de väljer att uppfostra och forma sina barn. Som jag nämnde i tidigare inlägg så finns det barn som aldrig har känt kärlek hemifrån. De barnen löper störst risk att hamna i missbruk och även bli mobbare.
 
Fan vad förbannad jag blir över att vuxna människor inte kan ta ansvar för sina barn! Har man satt ett barn till världen så ska man fan se till att finnas där och se till att de blir sympatiska och ödmjuka människor när de växer upp.
 
 
Det här är något jag skulle kunna tänka mig att ägna mig åt när det kommer till journalistyrket sen. Att hjälpa ungdomar som har det svårt och som blir utsatta av till exempel mobbing. Att de ska känna att det finns folk som bryr sig. Och där de kan få tips och råd.
 
Och så var det det här med killproblem som är så känsligt i tonåren. Amanda träffade en kille som hon trodde gillade henne men det visade sig att aset hade flickvän och utnyttjade Amanda. Samtidigt som den fega flickvännen och hennes vänner sen slog ner Amanda.
 
Fy fan för sånna här as alltså!!!
 
Det värsta är att vuxna nästan är värre. Det finns ju gott om otrogna, elaka svin i vuxenvärlden också.
 
Man skulle egentligen också kunna säga att det är internets fel att unga människor dör på grund av sånt här. Hade inte webcams och internet funnits så hade inget av det här heller hänt. Då hade Amanda haft ett helt vanligt liv som vilken som helst.
 
Jag skulle kunna skriva om sånt här dygnet runt men nu känner jag att min hjärna håller på exploderar av ilska, hat, förtvivlan och även stor sympati gentemot Amanda och hennes familj.
 
Barnaga kanske är något att satsa på igen på snorungar som är elaka?
 
Nu vet jag att alla mina läsare är av den bästa sorten men lova mig att ni aldrig någonsin är elak mot någon. Var ärlig mot alla istället och visa respekt, ödmjukhet och omtänksamhet mot dina medmänniskor. Allt blir så mycket lättare då :) Och om ni märker och ser att någon är elak mot någon annan så säg ifrån och våga gå emellan!!
 
Vila i fird vackra lill tjej!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela