missmk

Live your life before someone else does

Några dagar vid vattnet

Publicerad 2013-07-30 01:16:41 i Allmänt,

Jag och Marie stack iväg på kryssning i lördags. Det var riktigt skönt att åka ut på sjön igen. Det var väldigt längesen jag var på kryssning nu. Måste ha varit 1,5 år sedan. Kul någon gång ibland. När man var yngre runt 19-20 år var det bara festkryssningar som gällde men nu tog vi det betydligt lugnare och bara njöt av skärgårds- och havsmiljön.
 
Nu är jag hemma hos mamma och pappa och hälsar på igen. Har varit i Gävle hela dagen och ätit gott.. Vi har börjat spendera mycket tid ute vid Alderholmen även kallat Gävle Strand. Det är ett helt nytt ställe någon kilometer utanför stan. Ligger precis vid vattnet. Det är den lite lyxigare delen av stan. Det är svindyrt att bo där bland annat. Pappa satt och svor idag över att kommunen har byggt en bro där ute som har satt stopp för fartyg och segelbåtar att kunna ta sig ända in i stan. Gävle är ju trots allt en gammal hamnstad men nej inte nu längre sedan några ärthjärnor bestämde att det skulle byggas en bro där. Pappa (som jobbar på sjön) är riktigt förbannad över detta må ni tro. :)
 
Stockholms skärgård.
 
Grönan. Hur fan rent ut sagt, kan folk våga åka den nya åkattraktionen gungorna som syns på bilden. Jag skulle inte ens åka om jag fick betalt. Snacka om att leka med döden. Tänk om en vajer lossnar? Fasiken vad man skulle flyga innan man slår ihjäl sig någonstans.
Gävle Strand.
 
Åt på Church Street idag. Revbensspjäll (som är det godaste jag vet) och kycklingbröst. Mycket gott!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela