missmk

Live your life before someone else does

Flygvärdinna!

Publicerad 2013-10-01 15:23:00 i Allmänt,

 
Fick ett glatt besked idag! Äntligen är nervositeten över. Jag ska börja en utbildning på tisdag och efter det blir jag flygvärdinna på NextJet! Det ska bli så otroligt kul!!!
 
Jag har alltid blivit lite uttråkad av att bara vara på en och samma punkt på mitt jobb tidigiare. Exempelvis på hotell. Där sitter man på samma stol, i samma reception dag ut och dag in. Jag mår inte bra av sådant. Nu kommer jag visserligen bara flyga mest inrikes men jag kommer få vara på olika ställen varje dag. Ena dagen är jag uppe i Örnsköldsvik för att nästa dag flyga till Köpenhamn. Så himla kul!!!
 
Det roliga med NextJet också är att det är så små plan så att det blir en mer personlig stämning. Det är mycket idrottslag som flyger med NextJet och det har även blivit uppköpt av Peter Forsberg och hans Höga Kusten Flyg så det kommer bli många resor upp till Ö-vik fick jag höra. Sen kommer man få jobba själv i kabinen på en del flighter då det är så lite folk ombord. :) Spännande!
 
 
 
På dessa ställen kommer jag alltså spendera en del av min tid efter utbildningen. Så kul och spännande!! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela