missmk

Live your life before someone else does

Förberedelser inför morgondagen

Publicerad 2012-12-30 21:26:00 i Allmänt,

 
 
Har jobbat hela dagen och när jag kom hem så började jag förbereda inför imorgon. Ska fixa lite bubbel, snacks och fin dekoration till tjejerna som kommer. Sen är Madelene Karlsson lite för bekväm av sig ibland som har ringt och bokat taxi till imorgon kväll istället för att ta tunnelbanan till Kungsträdgården (två hållplatser ifrån mig) där Caféet ligger. Men i Gävle har vi aldrig haft tunnelbana, där är det bara taxi som gäller så jag skyller på det ;)
 
Det blir dock ganska lugnt för mig imorgon kväll. Jag har nämligen erbjudit mig att jobba på nyårsdagen. Chefen hade sagt på personalmötet (som jag inte var med på då jag var sjuk) att han inte förväntar sig någon som helst service av mig på nyårsdagen. Jag behöver bara sitta där och glo. Sen sa han även till vår nattreceptionist: "Ditt nyår är ju ändå förstört så kan du inte jobba till 9 istället för 8 på morgonen så Madde får ta sig en extra grogg där vid tolvslaget." Haha. Tack vad generöst!
 
Men nej jag är för feg när det kommer till för mycket dricka. För det första klarar inte min kropp speciellt mycket alkohol längre. Jag blir mer död än levande dagen efter och för det andra så har jag ett jobb att sköta denna gång :)
 
 
Imorgon ska guldklänningen på!
 
Kommer ej ha tid att blogga imorgon så jag säger GOTT NYTT ÅR till alla mina fina läsare redan nu!!!
 
Hoppas ni får en fantastisk kväll och var rädda om fingrar och andra viktiga kroppsdelar :)
 
KRAM
 

Kommentarer

Postat av: Mamman

Publicerad 2012-12-31 08:05:45

Ha de så trevligt och vi önskar dig ett gott slut och ett Gott Nytt År!!! Vi hörs.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela