missmk

Live your life before someone else does

Höll på elda upp köket nyss - en helt vanlig dag med andra ord!

Publicerad 2012-12-13 15:50:00 i Allmänt,

 
Det börjar bli lite tjatigt med att folk myser överallt. Folk skriver hela tiden om sina mysiga dagar med bak, lucia, adventsmys m.m. Absolut inget fel med det för det gör jag själv ibland också. Men det är lite tjatigt nu. Jag vågar inte ens tänka på hysterin med bilder och statusar som kommer läggas upp runt jul. Bäst att koppla ner sig från internetvärlden då.
 
Det jag försöker säga är. Kom med något nytt istället som inte behöver vara världens mysigaste dag med min bästaste älskade pojkvän/flickvän/kompis/moster eller vad det nu kan vara.
 
Här kommer ett exempel på något nytt och oväntat, hehe. När jag gjorde frukost imorse så kände jag hur det började lukta bränt i köket. När jag vänder mig om ser jag till min fasa hur brödrosten håller på tar eld. Jag ser inte brödrosten längre för all rök omkring den. 
 
Den står även i en liten hylla eller vad man ska säga, så endast 10 cm mellanrum mellan brödrosten, och kontakterna där även micron och vattenkokaren sitter. Panik!! Jag såg framför mig på dessa millesekunder hur flera brandmän skulle få dyka in i min rökfyllda lägenhet. Jag hann dock dra ut sladden innan det började explodera vilt i kontakterna.
 
Sen fick jag öppna alla fönster och vädra så nu är det ungefär 100 minusgrader i lägenheten. En sån MYSIG lucia har jag haft.
 
End of story ;)
 

Kommentarer

Postat av: m

Publicerad 2012-12-13 18:01:00

Är jag förvånad? Låt lägenheten vara hel ett tag till, du ska ju snart flytta. Kram på dig!!!

Postat av: Madde

Publicerad 2012-12-13 22:14:12

Haha ska försöka ;) Kram syns om en vecka!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela