missmk

Live your life before someone else does

Har ni haft ett monster i sängen nån gång?

Publicerad 2012-01-22 12:21:23 i Allmänt,

När jag var liten brukade jag på riktigt kolla under min säng innan jag somnade om det fanns något elakt monster där. Jag hittade aldrig något...
...men när jag blev äldre sen så hittade jag istället monster i min säng!
Den här låten är väldigt rolig tycker jag och jag är säker på att i alla fall 80 % av oss någon gång har haft ett riktigt elakt monster bredvid/under/över sig i sängen.
Jag har! Det var otroligt längesen nu dock. Det var när jag fortfarande var en osäker liten tonårsflicka, när jag suktade efter spänning, farligheter och besvikelser som jag var fast med ett monster.. En gång var jag till och med så förbannad på en riktigt elak kille att jag ville kväva honom med en kudde medans han sov..
Härlig tid? Javisst för efter att jag hade haft det sista monstret i sängen som mättad tonårsflicka så lovade jag mig själv att jag ALDRIG mer kommer utsätta mig själv för sånna igen och det löftet har jag inte brutit - än! ;)
Lyssna och läs texten! Den stämmer faktiskt och är riktigt rolig! :)
Vi hörs senare...

Kommentarer

Postat av: Epiphany

Publicerad 2012-01-22 21:41:30

We were given: Two hands to hold. Two legs to walk. Two eyes to see. Two ears to listen. But why only one heart. That's because the other one was given to someone else. For us to find.



Man måste med andra ord leta rätt mycket innan man hittar vad man söker. Alla dina "monster" har med stor säkerhet format dig till den du är, så idag kan du nog se tillbaka och tacka dem för att du blev så bra som du blev.



/M

Postat av: Madde

Publicerad 2012-01-23 12:08:34

Tack för dina fina ord! Du har helt rätt, det dåliga formar oss också vilket jag är tacksam för :)



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela