missmk

Live your life before someone else does

Nästa gång ni känner er ensam - läs det här...

Publicerad 2012-01-25 02:47:14 i Allmänt,

Det finns stunder då jag känner mig otroligt ensam (eller ensammen som mormor säger;)) trots att jag oftast har många nära och kära runt omkring mig. Men det känns ibland som om det fattas någonting i min närhet. Någon som är precis som jag i tankar/handlingar/värderingar, någon som förstår precis hur jag tänker och känner med mera.. Själsfrände kanske?
Är ganska medveten om att det är näst intill omöjligt för oss att finna någon som är precis som en själv i huvudet för alla är vi ju olika men ibland känns det som om man inte riktigt passar in någonstans och att folk inte riktigt förstår hur man tänker, menar och känner...
Svårt att förklara. Vet ni på ett ungefär vad jag menar? :)
Men i alla fall, när jag känner mig så här ensam ibland så läser jag dessa punkter som jag hittade för ett tag sen och då känns det genast mycket bättre.
  • Varje kväll finns det någon som tänker på dig innan han/hon ska somna. Det finns någon som skulle offra sitt liv för dig. Det finns någon som är kär i dig. Någon som älskar dig. Någon som beundrar dig. Någon som saknar dig. Någon som vet vem du är utan att du vet vem denne är. Det finns någon som du har gjort ett väldigt starkt intryck på. Det finns någon som vill vara precis som du och se ut precis som du. Någon som känner dig väldigt väl. Någon som inte känner dig alls men som mer än gärna skulle vilja lära känna dig.
    Varje kväll finns det någon som tänker på Dig innan han/hon ska sova.
  • Det finns någon som skulle offra sitt liv för Dig.
  • Det finns någon som är kär i Dig.
  • Någon som älskar Dig.
  • Någon som beundrar Dig.
  • Någon som saknar Dig.
  • Någon som vet vem Du är utan att du vet vem denne är.
  • Det finns någon som Du har gjort ett väldigt starkt intryck på.
  • Det finns någon som vill vara precis som Dig och se ut precis som Dig.
  • Någon som känner Dig väldigt väl.
  • Någon som inte känner Dig alls men som mer än gärna skulle vilja lära känna Dig.
Kort och gott: Det finns alltid någon där ute som tänker på just Dig mer än du kan ana.
Är det inte läskigt hur lite vi vet om våra medmänniskor där ute egentligen?! :S
Så nästa gång ni känner er ensamma vill jag att ni läser detta bästa läsare så ska ni se att man helt plötsligt inte alls är ensam längre :)
Nu ska jag sova!
Sweet dreams.

Kort och gott: Det finns alltid någon där ute som tänker på dig mer än vad du kan ana.
  • Är det inte läskigt hur lite vi vet om våra medmänniskor där ute egentligen?
  • Jämt när jag känner mig ensam så läser jag denna fina text. Gör det ni också så ska ni se att man helt plötsligt inte alls är ensam längre :)

Kommentarer

Postat av: Minna

Publicerad 2012-01-25 03:19:29

Jag förstår hur du menar:)! Tror inte nån kan finna sin själsfrände men däremot kan man hitta likasinnad,, De har jag gjort i min pojkvän. Vi är läskigt lika i våra tankar m.m. Dock är vi så lika så vi tröttnar på varann ibland men för den sakens skull så skulle vi aldrig kunna va ifrån varann:) hoppas du hittar en likasinnad om de så är en vän eller pojkvän:)

Postat av: Madde

Publicerad 2012-01-25 13:07:15

Härligt för dig att du har hittat en likasinnad :) Att tröttna på varandra hör till! Ett förhållande kan aldrig bara vara en dans på rosor.



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela