missmk

Live your life before someone else does

Vi ligger lite efter i Sverige.

Publicerad 2012-01-29 22:31:36 i Allmänt,

När pappa och jag var på Lax och väntade på flyget till San Diego så blev jag lite rastlös och gav mig ut på en promenad i min ensamhet på den enorma flygplatsen!
Jag fick på håll syn på en godisautomat (trodde jag) och törstig som jag var så skulle jag köpa en dricka ur den men när jag kom fram tappade jag hakan...
-
-
I Sverige är vi vana med godisautomater - i USA är dom vana med teknik-automater :) Allt som man kan tänka sig fanns i denna maskin. Bara att dra visa-kortet så får man en iphone, nyaste ipaden, eller varför inte en Mac? Haha detta var det sjukaste jag såg på resan tror jag..
Jag har aldrig sett en sån här förr. Har ni? Jag stog som en riktig turist och tog bilder och sen bevittnade jag även 3 superlyckliga japaner som köpte varsin Iphone ur denna :)
-
En iphone kostade halva priset i USA än vad vi får betala i Sverige. Vilket måste betyda att iphone är omodern i USA numera..?
När jag var i New York 2010 hade folk där redan tröttnat på den första ipaden som var och varannan gick omkring med och då hade den inte ens kommit till oss i Sverige än haha :) Det bevisar hur sen vi är i Sverige med saker och ting och hur litet vårt söta land är. Jag tycker det är intressant att följa utvecklingen med saker och ting och hur mycket det skiljer från land till land...
-
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela