missmk

Live your life before someone else does

Smärta och KBT..

Publicerad 2012-06-12 16:36:15 i Allmänt,

.
.
Har suttit och babblat med min trevliga läkare idag.. Måste ju säga att dom är jäkligt beundransvärda. Dom har ju för fasiken svar på allt man vill veta om allt! Den här gången gällde det ångest..
.
Jag fick reda på att jag tappar fattningen och får smått panik när jag inte har kontroll över mitt liv och min omgivning. Jag tyckte det lät som om jag var självisk men så var det inte alls utan bara rädd för att förlora kontrollen helt enkelt.
.
Gud vad skönt det var att prata med henne och få lite perspektiv på saker och ting.
.
Hon sa även till mig: "Vad bra att du inte frågar efter tabletter i första hand, många gör det." Jag svarade: "Nej ingen fara mig skulle du nog inte ens få i tabletter även om jag var tvungen." Jag har lite skräck för det nämligen och det vet hon om nu också.
.
När jag var yngre trodde jag att alla som gick till psykologer var riktiga psykopater, puckade i huvudet som verkligen hade stora psykiska problem.
.
Men jag har efter åren insett att besök hos en psykolog är bland det bästa du kan göra för dig själv.
.
Jag fick tid hos en psykolog i höst för att veta mer om mig själv vilket ska bli såå spännande så ni inte kan förstå. Jag ska även testa på kognitiv beteendeterapi (KTB) mot min ångest.
.
Jag har redan nu satt upp bilder i huvudet hur jag kommer skriva om och använda mina besök och psykologers arbetsredskap i mina framtida texter i journalistutbildningen :)
.
Och inte nog med läkarbesök så lär jag snart ringa tandläkaren också. Faan vad ont jag har i kinden och i tandköttet/visdomstanden plus att det börjar göra ont ner mot halsen. Jag dööör. Att ha ont i munnen är nog det värsta som finns :(
.
Kram
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela