missmk

Live your life before someone else does

Solnedgång och lagstiftning

Publicerad 2012-06-20 00:09:52 i Allmänt,

.
Jag var en sväng vid vattnet idag och tog denna fina bild!
.
Det här är riktigt harmoniskt för mig. Jag blir så glad av denna otroligt vackra natur.
.
-------------------------------------------------------------------
.
Men något jag inte alls blir glad över och något som kan få mig att vilja slita ur ögonen på, och tortera tills denne gråter blod är dessa idioter som gör så att barn och djur far illa.
.
Jag hörde ett inslag på nyhetera nyss om ett as som hade plågat sin hundvalp. Aset hade hängt upp hunden i halsbandet och haft den som slagpåse när han tränade.
.
Fy fan!! Sitter med tårar i ögonen just nu! Jag kunde inte titta på bilderna av hunden på nyheterna för då skulle jag ha brutit ihop fullständigt.
.
Är det något jag inte klarar av här i livet så är det oskyldiga djur och barn som far illa!
.
En sak jag verkligen avskyr med Sverige är hur jävla fega och mesiga vi är. Kan dom inte bara ändra lagarna från 3 månaders fängelse för våldtäkt, 1 års fängelse för djurplågeri och 4 års fängelse för tortyr av barn till att göra exakt samma gärning tillbaka mot den som utfört dådet.
.
Vore inte det det absoluta ultimata?
.
.
Vilken underbar bild!! :) Älskar att se barn och djur tillsammans, dom har en speciell och stark relation till varandra. (Bilden har inget med inlägget att göra).
.
Det säger ju sig självt att alla brott som begås i samhället säkert skulle halveras eller om ens ännu mer när alla vet att de går samma öde till mötes om dom gör minsta ont på någon.
.
Och i detta fall skulle alltså det här aset också hängas upp i ett halsband där man sedan fick slå honom gul och blå allt vad man hade.
.
Nej istället ska vi in med dessa as i fängelset i några månader eller år där dom kommer ha det bättre än om dom var fri på gatan med tillgång till bra mat, tv, gym och allt vad det nu är PLUS att VI betalar för dom. Fy fan sånt här gör mig riktigt jävla förbannad.
.
Jag minns att jag läste om en kvinna från ett arabland som hade fått syra i ansiktet/ögonen av en man. Där hade dom tydligen samma system som jag nämnde att mannen skulle få smaka på sin egen medicin. Kanske dags att apa efter det.
.
Och när jag ändå gnäller på regeringen så kan jag lika bra fortsätta. Var hemma hos Madde ikväll och satt och diskuterade med henne och Micke om detta jäkla påhitt med att betala runt 20 % av kontantinsatsen när man köper hus respektive lägenhet. Och tydligen har dom gjort det svårare nu att få ta topplån av kontantinsatsen.
.
Vad bra att moderaterna som tror att dom är så viktiga, ska förstöra för över halva Sverige genom att begränsa åtkomsten för massor av människor att skaffa ett liv på egen hand eller tillsammans med någon. 
.
För det är bara en bråkdel som har råd med kontantinsatsen på husköp (om dom inte har något av värde innan, att sälja).
.
Men har man ingen tillgång att lägga emellan så är det kört... Ja om man inte vill spara pengar i 30 år först eller panta burkar tills man stupar ;)
.
Tänk om jag hade suttit i regeringen istället. Oj vilket fantastiskt rättvist och bra samhälle vi hade hade levt i! ;)
.
Puss på er!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela