missmk

Live your life before someone else does

Tisdag

Publicerad 2012-06-05 20:53:37 i Allmänt,

.
Supergoda och fina chokladbitar.
.
-------------------------------------------------
.
Jag har en vän som berättade för mig idag att hon har haft jätteont i brösten i flera dagar. Hon hade fått ha bikini på sig i två dagar för att det gjorde för ont med bh. Plus att hon sa att hon har mått jättedåligt fysiskt för några veckor sedan.
.
Orolig som hon var så nästintill tvingade jag med mig henne till apoteket idag så hon fick köpa gravtest. Hon har inte varit tillsammans med hennes kille så länge än så det skulle vara alldeles för tidigt för dom båda att få barn tillsammans. Men lyckligtvis så visade testet negativt.
.
Hon blev rejält lättad. Usch det måste vara hemskt för båda parter när det inte är planerat och när man inte vill behålla det. Inget fel alls på barn men ibland råkar dom små liven bli till när man minst anar det och när livssituationen inte är den bästa som i min väns fall.
.
Men upptäcker man en oönskad graviditet i tid så är det ju faktiskt ganska "lätt" med abort nuförtiden. Det räcker ju med att äta tabletter dom första veckorna.
.
Min vän sa idag till mig: "Tur att du verkligen säger åt mig nu att ta tag i det här för annars hade jag bara skjutit upp det för att jag varit så jäkla rädd och orolig och då kanske det hade gått för långt istället." Ja, that´s what friends are for :)
.
Senare idag så färgade jag håret på Madde och åt middag med henne. Trevligt! Nu tänkte jag ta en kall öl och sätta mig ute i kvällsolen ett tag.
.
Vi hörs!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela