missmk

Live your life before someone else does

Varför ogillar killar satc - som är bättre än porr!

Publicerad 2012-06-02 00:18:25 i Allmänt,


.
Min fredagkväll har bestått av en supergod pizza och Sex and the city.
.
Att framför allt killar har en förkärlek till porr är ju knappast någon hemlighet.
.
Visst porr gör väl dom flesta upphetsade vid rätt tillfälle (inklusive mig själv) men om vi ska vara ärliga, Sex and the city är 100 gånger bättre än porr och denna underbara serie faller inte killar i smaken? Märkligt!
.
En sida på nätet som jag besöker flitigt är swefilmer.com. Där kan du se tusentals filmer och serier helt gratis och nu har jag till min glädje sett att alla säsonger av Sex and the city går att se där.
.
Jag har börjat med första säsongen ikväll. Så himla kul och vilken nostalgi!
.
Det finns många filmer och serier som är typiskt amerikansk, ni vet sånna där romantiska slut som bara amerikaner kan men Sex and the city är verklighet! Jag känner igen mig i så mycket i serien.
.
Alla relationer man har till såväl killar som sina vänner, intriger, skratt, vänskap, kärlek, besvikelse, sex, sex och åter sex m.m. Ja det är helt enkelt bättre än porr!
.
Är det för att det just är så mycket annat än själva sexet som gör att killar inte gillar serien tro? Jag tror killarna har missuppfattat serien också för vet dom ens om att det är sexscener i varannan scen till exempel?
.

.
Och ett av de intressanta ämnena jag känner igen mig i som är med i ett avsnitt är hur singlar är den största fienden och hotet mot dom som är upptagna. Det är som om det är krig emellan dessa två sorter.
.
Jag vet av egen erfarenhet att många tjejer som är i ett förhållande har svårt för mig. Så fort dom ser mig kommer dessa föraktade blickar och dom snackar skit till höger och vänster utan att dom känner mig.
.
Sen när dom väl får prata med mig så inser dom att jag inte var så farlig ändå utan att jag är riktigt trevlig.
.
Och dom brukar då till och med be om ursäkt för att dom hade sånna fördomar mot mig, "att jag skulle ta deras kille ifrån dem", vilket jag aldrig någonsin ens skulle komma på tanken att göra.
.
Och det är så uppenbart att det fungerar så här när man är singel för när jag och Jimmy var tillsammans så var jag "accepterad" för att jag hade kille. Alltså, jag var inte ett hot längre för att dom visste att jag var upptagen redan.
.
Det är en tydlig skillnad på hur man blir sedd när man är singel och när man är i ett förhållande.
.
Och har ni också märkt hur dom flesta par drar sig undan när de blir tillsammans med någon? Såklart att man vill spendera mycket tid med den man är kär i och att man tänker mycket på den personen i fråga.
.
Men att glömma bort sina vänner är helt oacceptabelt. Men tyvärr så är det vanligt.
.
Tänk på att det kan vara farligt, för den dagen det tar slut med din flickvän/pojkvän så upptäcker du att du står där ensam utan dina bortglömda vänner.
.
Kärlek är helt underbart men vänskapen med sina vänner är livsviktigt.
.
Nu ska jag sova.
.
PS. Ska berätta om ett annat alltid återkommande intressant fenomen imorn. Hmm jag känner mig just nu som Carrie i serien.
.
Ja vem vet, en vacker dag kanske jag också har en egen kolumn i en tidning angående sex och relationer precis som hon har. Ska jag erkänna en sak? Det är ju faktiskt en dröm jag har :)
.
Dröm sött alla!
.

Kommentarer

Postat av: Andreas

Publicerad 2012-06-02 18:32:20

Haha ja det låter ju onekligen som om sex and the city är bättre än porr. Jag får nog kanske kolla på ett avsnitt för nu blev jag nyfiken.

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-06-03 20:24:42

Jag har en vän som drog sig undan mig när jag skaffade sambo och vägrade komma och hälsa på fast hon aldrig träffat killen.... :(

Postat av: Madde

Publicerad 2012-06-04 01:21:30

Gör så Andreas :)



Hmm det var ju konstigt. Kanske är svartsjuka hos din kompis. Sånt förekommer också. Har man varit bra vänner och singlar en längre tid så kan det hända att det blir känsligt när den ena skaffar partner sen. Kompisen kanske är lite sur för att killen har tagit dig ifrån henne?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela