missmk

Live your life before someone else does

Äntligen helg!

Publicerad 2012-09-21 22:26:00 i Allmänt,


Laddar batterierna ute på landet i helgen...
 
Fick åka hem med Jessica idag som också skulle hem till Gävle över helgen. Jag åkte ut till Hässelby och mötte upp henne, pigg och full av energi efter skoldagen, men så fort jag satte mig i bilen blev jag kriminellt trött! Hela jag slappnade av så mycket i både kropp och själ efter denna intensiva vecka att jag nästan kände mig förlamad ett tag.
 
 
 
 
Det har återigen varit en jätterolig och spännande dag i skolan. Vi har även fått den första uppgiften nu. Vi ska bland annat skriva notiser och ge feedback till varandra.
 
Det är en svår uppgift. Notiser är bland det svåraste inom journalistiken tycker jag. Rubriken ska givetvis väcka intresse, texten ska innehålla max 70 ord (vilket är väldigt lite) samt även innehålla relevant fakta och alla de 6 journalistfrågorna, Vad? Var? Vem? Hur? När? Varför? ska besvaras.

Men men jag ska nog få ihop något till slut :) Ska börja på allvar med dessa uppgifter på söndag tänkte jag. Imorn finns ingen tid då jag först ska träffa mamma och pappa som kommer hem från Mallis, sen ska jag baka och träffa släkten.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela