missmk

Live your life before someone else does

Från självmordsförsök till den största artisten som finns i vårt land!

Publicerad 2012-09-13 14:04:00 i Allmänt,

 
Glöm allt vad Idol, X-Factor och andra billiga, usla program heter. I mina ögon har vi ingen riktig artist i Sverige idag.
 
Det har givetvis funnits förr. Abba, Tomas Ledin och Roxette är vad jag kallar artister med stort A men det finns en kille som verkligen överglänser allt och alla i vårt land nu och framöver och det är Stiftelsen- och Takidasångaren Robert Pettersson!
 
Jag har lyssnat på Takida långt innan dom blev kända och deras talang är svår att slå. Dom har jobbat sig upp från ingenstans med sin musik och texter. Så gör riktiga artister.
 
Jag kan inte för mitt liv förstå att Eric Saade, Danny och c/o kan vara så framgångsrika. Givetvis har väl deras yttre en stor del med det att göra. Söta killar som får tonårsflickorna att tappa hakan.
 
Det är synd att det är så utseendefixerat i vårt samhälle idag. Hade det inte varit det så hade det kunnat givit plats åt RIKTIGA talanger istället. Herregud, lägg ner allt vad Idol, Talang och X-Factor heter för tänk egentligen vilket slag i ansiktet det måste vara för dom som kämpar och sliter som djur.
 
 
Robban är ett typexempel på någon som har slitit som ett djur med sitt band och sina låtar och efter väldigt många år av blod, svett och tårar äntligen lyckats nå toppen.
 
Medans andra bara blir "upptäckta" i Idol och får sjunga i några veckor och sen släpper dom album och blir stora. I och för sig så försvinner ju idolerna från rampljuset lika snabbt som dom kom in i programmet som tur är.
 
Tycker även att det är patetiskt att ha en jury i program som ska bestämma och känna sig viktiga av att dom "tar fram" talanger. Kan inte alla bara gå sin egen väg som till exempel Takida, att aldrig ge upp och inte låta någon bestämma över dom.
 
 
Jag ser även upp till den här killen nå otroligt för han har verkligen inte haft det lätt och han påminner mig om att aldrig ge upp med någonting i livet.
 
 
 
Han drabbades för många år sedan av en rejäl depression och planerade även sitt eget självmord in i minsta detalj och var nära att stryka med.
 
Efter det blev han tvångsintagen och blev sedan frisk, och titta vart han står idag! Omänskligt jäkla starkt att gå ifrån ett fullständigt vrak till framgångsrik sångare. Helt otroligt!
 
Shit vad hans fru måste vara stolt!
 
Jag har så mycket jag skulle vilja fråga den här fantastiska killen och prata med honom om som jag hoppas jag kanske får göra i mitt framtida yrke.
 
Det är en sån här kille som jag personligen även faller för och kan bli riktigt kär i. En kille som inte är rädd för att prata om sina problem, svaga sidor, som går sin egen väg och skiter i vad andra tycker och tänker, som verkligen brinner för något och ser till att kämpa sig från botten till toppen!
 
Den kombon i en kille och han har mig för livet :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela