missmk

Live your life before someone else does

Gårdagen innehöll det mesta..

Publicerad 2012-09-09 13:43:00 i Allmänt,

 
 
Oj vilken rolig kväll jag och Emma hade igår. Vi började med tacos och lite rödvin hemma hos henne och Peter på Brynäs. Sen ringde Peter till en bekant som kör taxi som vi fick åka med ut på stan. Vi fick då reducerat pris vilket var jättesnällt!

Taxin tog oss till Fullriggaren Skybar. Riktigt fint ställe! När vi hade suttit ett tag vid ett bord kommer det fram ett gäng killar till oss och slår sig ner. Det var ett Stockholmsgäng som var och hälsade på vänner i Gävle.
 
Ena killen presenterar sin kompis för oss direkt när dom sätter sig ner. Han pekar på kompisen och säger skrytsamt: "Det här är min kompis, han var med i Big Brother 2004. Kommer ni ihåg det?"
 
Allvarligt talat, vad är det för fel på folk? Jag blev så otroligt chockad över att han slänger ur sig nå dylikt och det är verkligen sorgligt att dessa killar och denna Ö-kändis fortfarande lever på det efter 8 år!
 
Och ännu mer sorgligt att det faktiskt finns tjejer som blir impade av sånt här! Skrämmande! Jag tittade på dom båda lite nonchallant och sa: "Vi tittar inte på sån skit!"

Jag kom på mig själv sen med att kanske ha låtit lite väl bitchig men om det är något jag absolut inte klarar av här i livet så är det människor som tror att dom är något, som tror att dom kan leva på sitt "kändisskap", som ser ner på andra och som totalt saknar ödmjukhet. Man har ALL rätt att vara hur bitchig man vill mot sånna människor enligt mig.
 
Det dröjde inte länge innan Emma och jag tog vårt pick och pack och drog därifrån fortare än kvickt. Vi åkte sen ner till Heartbreak.

Av alla jag känner så är nog Emma den person som är mest ansvarsfull, mest mogen i sättet och som blev vuxen först av alla i vår umgängeskrets. Men igår var inte turen på hennes sida..
 
Inte nog med att vi var lite runda under fötterna och hade råkat ut för titta-på-mig-jag-var-med-på-tv-för-8-år-sedan-folk, hon upptäcker även att både hennes kontokort OCH körkort var borta.
 
Men efter ungefär sjuttontusenfemhundra svordomar och hjälp av vakterna utanför Heartbreak så spärrade hon kortet och vi var redo för att gå in :)
 
Det blev en väldigt rolig kväll. Vi träffade även på lite kompisar hemifrån (som vi inte sett på väldigt länge) vilket alltid är lika kul.
 
 
 
Idag har jag busat med söta Kian. Nu ligger han och Emma och sover så sött medans jag slötittar på tv:n. Ska ta och sova lite jag med nu.
 
Hörs senare fina ni!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela