missmk

Live your life before someone else does

Kvalitetstid med pappa på sjön.

Publicerad 2012-09-05 00:02:00 i Allmänt,

 
 
 
 
 
 
 
Varje sommar när jag var liten tog pappa med mig ut på sjön till ett ställe där det fanns massor med sälar. De simmade runt båten och var nyfikna och jag strålade av lycka varje gång jag såg en liten gullig säl simma upp till ytan och visa sig.
 
Det var säkert 15 år sedan jag var där ute sist så i somras tog pappa med mig ut dit igen men den här gången fanns det inga sälar kvar :( Men jag och pappa fick en härlig eftermiddag på sjön i alla fall.
 
Satan vad jag älskar min pappa. Han är så klok, omtänksam och snäll. Han är en riktig "sjö-människa" också som är utbildad sjökapten och jobbar just nu som lots i Gävle. Jag var och hälsade på hans jobb i somras och dom bilderna får ni se i ett annat inlägg snart :)
 
Intressant att se hur man utvecklas i sitt sätt att tänka och bete sig när det gäller relationen till sina föräldrar. Alla minns väl den tiden runt 10-16 år när man höll på  av skam så fort ens föräldrar visade sig utanför dörren.
 
Jag minns speciellt en gång när jag hade disco hemma när jag gick i 4-5:an. Mamma och pappa skulle hålla sig på övervåningen hela kvällen medans discot pågick. 
 
Samtidigt dansade jag med den populäraste och snyggaste killen på skolan som jag var dökär i och vad tror ni händer då?
 
Jo, mamma och pappa kommer naturligtvis inklampandes från övervåningen och dansade med alla oss barn i vardagsrummet till deras dotters föraktade blickar. Gud vad arg jag var på dom den gången. Haha!
 
Även kusin Marie råkade ut för attentat av våra föräldrar ibland när vi var små. Hon var på ett disco för hela skolan en gång när plötsligt min farbror (hennes pappa) och min pappa gick in där med löljiga hattar och mössor till alla barns förtjusning och asgarv medans stackars Marie låste in sig på toan och vägrade komma ut tills dom hade gått igen ;)
 
Idag är det dock annorlunda, nu skulle man kunna visa upp ens föräldrar för hela världen!
 
Det är dock en charmig tid när barn skäms för ens föräldrar tycker jag. Det är utvecklande och helt naturligt. Jag ser fram emot när mina egna barn kommer vara så mot mig. Oj vad jag kommer reta dom ;) hehe.
 
God natt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela