missmk

Live your life before someone else does

Lady Gaga ger mig hopp om mänskligheten

Publicerad 2012-09-01 02:58:00 i Allmänt,

 
Gagan i Stockholm i fredags.
 
Globen.
 
Har suttit och kollat bilder och filmklipp från uppträdandet igår och kan inte sluta förbryllas över hennes professionella och strikt välplanerade show blandat med improvisation.
 
Nog för att hon kanske inte ser så mänsklig ut i sina extrema skapelser som köttklänning, 30 cm höga klackar och hattar så stora och tunga att jag blir lite rädd emellanåt att hon ska bryta nacken, MEN hon är en förebild för ALLA människor i världen, stora som små när det kommer till allas lika värden. 
 
Den som säger att han/hon inte gillar denna fantastiska kvinna innerst inne på något sätt, ljuger - blåljuger dessutom! Ja om man inte är islamist vill säga, som lever i en hård och krävande religion.
 
Texterna och showerna uppges nämligen som provocerande för vissa religioner. Hon fick till och med ställa in flera konserter i Indonesien i juni i år på grund av detta. 
 
Islamisterna visar tydligt sitt hat.
 
En islamistisk politiker sa: "Det är skönt att inte modermonstret kommer hit, på så sätt kommer Indoneserna att skyddas från synden som hon för med sig."
 
Och med synden menar dom bland annat hennes anspelningar på sex, grova uttalanden i texterna samt hennes köttliknande kreationer.
 
 
 Jag skulle vilja vräka ur mig ett och annat okvädningsord gentemot islamisterna nu men med respekt för deras religion så gör jag inte det.
 
Även om jag blir fullkomligt rasande på vissa religioner ibland så har jag ändå lärt mig att få ta seden dit jag kommer.
 
Parfymen Fame lanseras snart.
 
Men det är nu hon kommer in, superstjärnan, popfenomenet, megatalangen, drottningen av samhället! Hon gör nämligen inte bara grymma texter och är en entertainer i världsklass, utan hon slåss för samhället också!
 
Hon har bland annat startat flera kampanjer mot mobbning. Och det finns väl ingen levande varelse på detta jordklot som missat hennes kanske största budskap: Alla är lika mycket värda så våga var dig själv både vad gäller utseende, sexuell läggning samt personlighet.
 



 
Tänk om alla människor kunde börja använda sina hjärnceller och resonera likadant. Då skulle världen vara fri från alla typer av mobbning, kränkning, krig, fördomar, (ja listan kan göras lång). Med andra ord, vi hade istället levt i en riktigt härlig värld!
 
 
 Jag personligen dyrkar denna kvinna, både för hennes enorma kreativitet och talang inom kläder och musik, men kanske allra mest för hennes starka och kloka personlighet som (förhoppningsvis) på något sätt påverkar såväl lilla Noel 2 år som Greta 96 år.
 
Hörs imorn vänner!
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-09-01 03:36:59

grymt bra skriver du.. hon är cool som fan

Postat av: Madde

Publicerad 2012-09-01 23:34:09

Tack! :) Ja det är hon verkligen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela