missmk

Live your life before someone else does

Lärde mig mycket igår..

Publicerad 2012-09-21 07:58:00 i Allmänt,

Hej fina ni!

Sitter återigen vid Slussen och ska åka till skolan. Gårdagen var hur kul och spännande som helst och det är så fint där ute. Vi har bland annat utsikt över vattnet från klassrummet.

Vi blev prövade på många olika plan igår. Vi fick börja med att sätta rubrik på notiser och sen även göra om pressmeddelanden till egna notiser. Vi lärde oss mycket "journalist-tänk" redan första dagen.

Klassen är helt underbar. Tror vi kommer jobba bra ihop. Sen visade det sig att Sthlm inte är så stort. Jag bor nämligen nästan granne med en tjej i klassen :) Hon bor bara en gata ifrån mig.

Hennes kille kom och hämtade oss efter skolan igår kväll så då fick jag åka bil in till stan. Hur skönt som helst! Saknar verkligen att åka bil ibland...

När jag var på väg till tunnelbanan nyss så gick jag förbi två affärsmän från Göteborg som stog utanför Clarion. De ropade på mig och sa: "Fan vad snygg, jag älskar dina byxor. Dom sitter perfekt!"

Haha vad ställd jag blev. Det är ju inte ofta man hör män kommentera vad man har för kläder på sig direkt. Härligt med folk som kan vara så öppna och framåt en vanlig vardagsmorgon ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela