missmk

Live your life before someone else does

Sjöfartsverket, Gävle

Publicerad 2012-09-11 23:13:00 i Allmänt,

 
Var ju som sagt och hälsade på pappas jobb i somras. Träffade även hans härliga och roliga kollegor...
 
 
 
Dessa fina röda båtar skjutsar ut pappa till alla x antal fartyg på sjön som han jobbar på. Därifrån tar pappa över på bryggan och lotsar in fartygen till alla hamnar i och runtomkring Gävle så dom kommer rätt och inte kör på grund :)
 
Det fartyget som är längst som går in i Gävle hamn är ca 210 meter, alltså lite längre än två fotbollsplaner. Sjukt!
 
 
 
Sjöräddning. Dock bara övning som tur var!
 
 
 
 
Här inne sitter det personal vid datorerna och övervakar fartygen. Jag var ofta här inne med pappa när jag var liten och lekte med en katt som bodde här. Den var så söt minns jag!
 
En av pappas galna kollegor visste att jag tyckte så mycket om katten så han retade mig alltid när jag satt med den i knät och sa: "Den där katten ska jag göra sadelskydd av snart och ha på min cykel." Haha så rått!
 
Jag var väl 7-8 år då tror jag och förstå att höra en sån hemsk kommentar när man är så liten. Han var inte poppis i mina ögon på den tiden ;)
 
 Sov gott sen finisar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela