missmk

Live your life before someone else does

Det går framåt sakta men säkert

Publicerad 2013-04-12 23:36:38 i Allmänt,

 
 
Idag slog jag mitt personliga rekord i promenadtid :) Det går framåt sakta men säkert. Snart får jag leta upp en ny rutt som tar längre tid att gå till jobbet. Jag ska gå längs Norr Mälarstrand nästa gång tänkte jag. Det finns bara ett minus med denna app och det är att hela rutten inte syns. Nu har jag fått lagt till själv. Startade hemma hos mig och slutade vid jobbet.
 
Gud vad mycket bättre jag mår redan av att ta långa promenader. Jag som har varit en soffpotatis innan, hur har jag kunnat gå miste om detta som är så skönt. :) Jag vill vara ute och gå jämt, varje dag och helst långt. Sen tänker jag på vad jag stoppar i mig också vilket jag aldrig gjorde förut. Jag får passa mig bara så att jag inte åker på någon ätstörning :S Jag har alltid trott att ätstörning är när man är sjukligt smal och delvis spyr upp maten. Lite som anorexia. Men jag fick veta senast för några månader sedan att ätstörning inte handlar om vikten i sig utan hur besatt man är av träning och kalorier. Min klasskompis Catherine jobbar med att hjälpa tjejer med ätsörningar så jag har fått veta en hel del om detta av henne som jag inte visste förut.
 
Nu ska jag sova. Jobb 8-17 imorgon sen ska jag hem till Josefina på filmkväll. Ska även sova över där vilket ska bli mysigt.
 
Sov gott!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela