missmk

Live your life before someone else does

Just det och tro inget annat! ;)

Publicerad 2013-04-25 10:40:00 i Allmänt,

 
Vad underbart sant!
 
Jag har bara under några år träffat välidgt många olika människor i mitt liv. De har varit trevliga, charmiga, ödmjuka, respektlösa, otrevliga, svinaktiga players med mera. När jag var yngre runt 19-20 års åldern ville jag ALLTID vara alla till lags. Även killar som behandlade mig respektlöst och som trodde dom var störtst, bäst och vackrast på jorden. Då var jag för naiv och osäker för att kunna säga ifrån. Jag tog till flaskan istället och drack mig ur kärleksproblem på vilda fester tillsammans med mina då lika galna kompisar.
 
Men tänk vad glad jag är att jag fick uppleva alla motgångar förr genom åren för det har format mig till den jag är idag. Det finns inte en chans i världen att någon varken kille eller tjej får sätta sig på mig/köra över mig. Jag biter ifrån direkt. Sen har jag även märkt att jag ger tillbaka med samma medicin. Jag är inte mycket för hämnd att jag bara MÅSTE hämnas utan så som jag blir behandlad, behandlar jag också andra.Jag menar man agerar ju mot andra som man själv vill bli behandlad och tydligen vill respektlösa och otrevliga människor också bli respektlöst behandlad tillbaka? Allt är liksom glasklart.
 
För att ta ett exempel: På jobbet senast i förr går ringde en kvinna kl 20 på kvällen och ville avboka hennes rum som hon hade dagen efter (alltså igår) hon var lite argonat när jag sa "Tyvärr måste vi debitera dig eftersom du inte ringer innan kl 18 och avbokar. Tiden har gått ut så att säga." Hon lät självsäker och blev ännu mer arogant och sa med en spydig röst "Ja men nu är det så här att jag brukar bo hos er ganska ofta så jag ska väl inte behöva betala?" Varav jag svarar: "Jo det ska du göra. Det finns ingen skillnad på dig eller på andra och om du har bott här tidigare så borde du hålla koll på avbokningsreglerna också. Så enkelt är det."

Då flippade hon fullständigt och blev galen och tyckte jag var den hemskaste människa som hon någonsin hade pratat med. Möjligt att jag kanske lät lite spydig tillbaka (vilket vi får för vår chef om någon är otrevlig mot oss annars hade jag aldrig låtit så på en arbetsplats) men uppenbarligen ville ju tjejen bli behandlad så eftersom hon hade den attityden från början? Förstår ni mitt tankemönster? :) Allt är glasklart. Behandla andra som dom behandlar dig! Behandlar folk dig med respekt och ödmjukhet, ge också mycket av det tillbaka. Behandlar dom dig resepektlöst och arrgoant, ja var precis likadan tillbaka. Svårare än så är det inte!
 
Självklart ska det ju inte alltid gå till så. Med dom man känner och dom man bryr sig om ska man ju istället lära att inte bete sig på det här sättet. Då ska man istället föregå med gott exempel men om det är någon man inte känner eller om man vet med sig att man inte kommer träffa igen så ja, ge tillbaka med samma medicin. Det är nog ända sättet att lära sig för vissa människor tror jag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela