missmk

Live your life before someone else does

Livet blir bättre

Publicerad 2013-04-24 22:52:00 i Allmänt,

 
Har precis kollat på Livet blir bättre på kanal 5 play där Renée Nyberg träffar Andreas Lundstedt. Tårarna har fullkomligen sprutat. Jag älskar historier om folk som har haft det tufft i livet, som varit nere på botten och som har tagit tag i sig själva och rest sig upp. Det är verkigen det finaste och starkaste som finns i världen. Jag tyckte Andreas verkade vara en fjant förr som var ytlig och trodde att han var något men oj vad jag tar tillbaka dom tankarna. All respekt till honom! Han verkar vara en mycket fin och stark människa!
 
Innan jag började titta på programmet så blev jag akut sugen på choklad (brukar aldrig annars få sötsug) så jag trotsade regnet och gick till 7 Eleven och köpte båda dessa candybars som jag sedan slukade utan några som helst problem. Då jag varit så fjantig och näst intill räknat kalorier i maten nu ett tag, gått promenader varje dag och insett att jag snabbt går ner flera jeansstorlekar på kort tid så tänkte jag "Äh vad fan nu ska jag äta choklad och njuta av det och inte vara något jävla hälsofreak som jag egentligen inte är". Det spelar ingen roll hur duktiga vi är när det gäller mat, att vi ska äta rätt och träna träna träna. Man kan bli sjuk ändå. Det är nästan då det kommer som ett brev på posten att man faktiskt blir sjuk.

En kompis till mig tränade många gånger i veckan förr och var ute och sprang säkert 3-4 gånger i veckan och åt nästintill bara sallad och andra nyttiga livsmedel som kikärtor med mera. Vad tror ni hände med henne? Jo hon blev inlagd på sjukhus då hon drabbats av en blodsjukdom. Hennes kropp fick inte i sig alla de fetter som vi behöver. Jag kör numer efter taktiken "äta vad man vill och röra på sig därefter".

Imorgon är jag leeeedig. Det ska bli så skönt och då är det plugg som gäller!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela