missmk

Live your life before someone else does

Mathem

Publicerad 2013-04-29 10:54:00 i Allmänt,

 
 
När man lever själv är det så tråkigt att både gå och handla och laga mat själv. Därför har jag nu låtit mathem komma hem med mina matvaror. Har precis handlat för första gången. Fasiken vad lat man är. Att beställa kläder på internet när man bor i Sveriges största stad är ganska okej ändå men att handla MAT över internet som levereras direkt till dörren när jag dessutom bor nära Konsum och ICA är fan inte okej. Haha.
 
Men jag har ledsnat på mig själv att jag nästan alltid äter samma mat hela tiden. Nu har jag gått efter en del recept på mathem och klickat hem varorna till det så nu kan jag äntligen laga mat och ha ett recept framför mig. Jag har annars så dålig fantasi när det gäller mat. Men nu blir det som sagt mycket lättare. Jag var tvungen att testa fläskfilé i jordnötssås, det lät himla gott. Får se om det blir det också. Sen köpte jag även varor efter en laxrätt. Ska bli intressant att se hur det här slutar. :)
 
Verkligen bra att dessa sidor finns. Den är verkligen perfekt för singlar som avskyr att laga mat själv och som ha noll fantasi. Sen kan jag tänka mig att den är bra om man har barn. Om den ena jobbar och den andra är hemma med ett litet barn (eller flera barn) kanske man inte orkar gå och handla jämt och då är det ju superbra med sådana här sidor. Det finns nämligen en uppsjö av barnmat och recept till barn. Jättebra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela