missmk

Live your life before someone else does

Mystiskt samtal från England

Publicerad 2013-04-28 13:24:00 i Allmänt,

 
 
Svarade i telefonen som vanligt på jobbet. I andra änden hördes en liten flickas röst med en brittisk dialekt. Flickan lät upprörd och rädd. Hon upprepade flera gånger till mig att hon hade en glömt en sak på ett rum när hon bodde här med sin familj för tre veckor sedan. "Mina föräldrar är väldigt arga på mig" sa hon flera gånger. "Vad är det som har hänt och vad är det du har glömt?" frågade jag. "Jag har glömt min bror. Vi lekte hide and seek inne på ett rum. Han ligger under en säng på ett av era rum."
 
Eh, va?? Jag började skratta. Jag och min kollega skrattade så vi höll på dö. "Lille vän, det här är väldigt konstigt. Påstår du att du har glömt DIN BROR och att ni har upptäckt detta först nu?" "Ja", svarar hon och insisterar på att vi ska gå och kolla under alla sängar. Jag visste inte vad jag skulle säga. Flickan var ju uppenbarligen seriös men jag bara väntade på att det var nån jävel som skulle säga "Haha, gick du på den eller." Men hon fortsatte prata om sin bror och sen bad hon mig att ringa alla hotell i hela Stockholm och höra vart hennes bror är. "Jag kan inte göra det tyvärr, du får ringa själv. Hoppas du hittar honom." När det gick upp för henne att jag inte kunde hjälpa henne hördes en uppgiven röst i andra änden. "Thanks bye." och så la hon på.
 
Alltså vad i helvete? Haha.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela