missmk

Live your life before someone else does

Singel eller upptagen?

Publicerad 2013-04-12 14:37:00 i Allmänt,


Vilken rolig idé 7 eleven har kommit med. När man köper en kaffe hos dom kan man välja mugg utifrån hur ens civilstånd ser ut. Grön = singel och röd = upptagen. Haha vad gulligt ;)
 
Det här var faktiskt en riktigt bra affärsidé. Sverige tillhör det land i VÄRLDEN där människorna är mest blyga och där det finns flest singlar. Stockholm ligger på första plats för att vara den singeltätaste staden i världen. Och ja jag är inte förvånad. Många lever själv på grund av att de fokuserar på karriär och vill uppnå och komma någon vart innan man skaffar barn. Man nöjer sig inte riktigt med vad som helst och är gärna nyfiken och vill testa på så mycket som möjligt.
 
Jag kan även tycka att jag vill samla på mig och ha mycket livserfarenhet som jag sedan kan lära och dela med mig av till mina barn. Och ju äldre man blir som singel desto bekvämare blir man och mer kräsen för att låta någon komma in i sitt liv. Det är några av orsakerna till att Sverige är så singeltätt. Att folk är blyga för att ta kontakt har 7 eleven snappat upp och kanske kan muggarna hjälpa lite på traven nu ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela